מזכ"ל חדש לתנועת בני עקיבא: יאיר שחל

מליאת התנועה הארצית החליטה הערב על מינויו של שחל במקום דני הירשברג שיסיים בקיץ כהונה של חמש שנים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/03/16 19:51 ו באדר ב'

מזכ"ל חדש לתנועת בני עקיבא: יאיר שחל
יחצ, צילום: יחצ

מליאת ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא שהתכנסה הערב בירושלים החליטה כי יאיר שחל ימונה למזכ"ל הבא של תנועת בני עקיבא. ההנהלה קיבלה את המלצת וועדת איתור מזכ"ל שהמליצה פה אחד על מינויו של שחל לתפקיד. שחל, המשמש כיום כסמזכ"ל התנועה, צפוי להחליף בתפקידו את מזכ"ל התנועה הנוכחי דני הירשברג שיסיים בקיץ הקרוב 5 שנות כהונה בתפקיד.

וועדת איתור מזכ"ל בחנה ונפגשה בחודשים האחרונים עם מספר רב של מועמדים ומועמדות שהובאו בפניה, ואף קיימה עם חלקם 3 סבבי ראיונות. השיקולים שהינחו את הוועדה בקבלת ההחלטה היו צורכי התנועה וכישורי המועמדים לתפקיד. בראש הוועדה עמד יונה גודמן והיו חברים בה גם הרב חיים דרוקמן, הרב ד"ר יהודה ברנדס, הרב נח ויזונסקי, יפה גיסר, אילנית ימיני, דוד חטואל, מרים שפירא ואביטל שר שלום.

יאיר שחל (38) משמש ב-3 השנים האחרונות כסמזכ"ל כספים והגשמה בתנועת בני עקיבא. שחל בוגר מכון מנדל למנהיגות ובעל תואר ראשון (BED) בחינוך בתחום התנ"ך והתושב"ע ותואר שני (MED) בתנ"ך ממכללת יעקב הרצוג. שחל מילא לאורך השנים שורה של תפקידים - בתנועת בני עקיבא ובארגונים נוספים. שחל שימש כראש וועדת מפעלים של מועצת תנועות הנוער בישראל ומשמש כיום כיו"ר מועצת הקבוצות והקהילתיות המשימתיות. בין היתר שימש בתנועה כרכז מחוז דרום, ראש מחלקת מפעלים וידיעת הארץ וסמזכ"ל חינוכי. אב לשישה ילדים ומתגורר בגוש עציון.

מתנועת בני עקיבא נמסר: "תנועת בני עקיבא מברכת את יאיר שחל על בחירתו לתפקיד ובטוחה כי הוא ימשיך את העשייה המרשימה שמוביל המזכ"ל הנוכחי דני הירשברג. תנועת בני עקיבא היא התנועה הגדולה במגזר הדתי-לאומי והשלישית בגודלה מבין תנועות הנוער ופועלת בכ-400 סניפים בכל רחבי הארץ. על פי מפקד תנועות הנוער שפורסם לפני כשבועיים מספר חניכי התנועה כמעט והוכפל בעשור האחרון והוא עומד כעת על כ-56,000 חניכים- זינוק של כ-90%".