מועצת שומרון נגד הארץ: ניסיון הכתמה זדוני ליוסי דגן

עיתון הארץ תקף את הפועל ירושלים על הזמנתו של ראש מועצת שומרון, יוסי דגן ועורר את זעמה של המועצה שהגישה תלונה למועצת העיתונות בגין "ניסיון הכתמה זדוני"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/02/16 19:41 כב בשבט התשעו

מועצת שומרון נגד הארץ: ניסיון הכתמה זדוני ליוסי דגן
יחצ, צילום: יחצ

הזמנתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן למשחק של הפועל ירושלים עורר סערה. עיתון הארץ תקף אתמול את הפועל ירושלים ש"העזה" להזמין את דגן כאורח כבוד למשחק נגד שטרסבורג, יחד עם עוד 300 בני נוער מהשומרון. בכתבה משתלח הכתב בראש מועצת שומרון ורומז כי הוא קיצוני וגזעני.

בראיון שואל הכתב את דובר הפועל ירושלים: "לגיטימי בעיניך לארח בן אדם כמו יוסי דגן שמממן את וועד מתיישבי שומרון? ומוסיף: "יש לכם לא מעט אוהדים שמטריד אותם שאתם מארחים אדם שמציג את השמאלנים כמשת"פים של הנאצים". כל זאת על אף שדגן לא היה מעורב בסרטון המדובר של וועד מתיישבי שומרון ואף ציין זאת בעבר.

מועצה אזורית שומרון הגישה בתגובה באמצעות עו"ד נדב העצני, תלונה למועצת העיתונות בגין: "ניסיון הכתמה זדוני ומכוון שאין בינו לבין עיתונות דבר וחצי דבר". במועצה האזורית שומרון הוסיפו, "אנחנו תוהים מי שמם (עיתון הארץ) לקבוע מי ראוי ומי אינו ראוי להגיע למשחקי ספורט. דו הפרצופיות של השמאל מתגלה בכל הדרו, כאשר מצד אחד כאשר מישהו מהימין מעז לציין בפוסט כי ישנם אנשי תרבות בעלי דעות שמאל בקרבנו הוא פאשיסט רק משום שציין זאת, בפוסט טיפשי, אולם מהצד השני לעיתון מכובד, מותר בשקט גמור לרמוז לכך שראש מועצה אינו ראוי להיות מוזמן למשחק ספורט בשל דעותיו הפוליטיות. מי סותם פיות ומסית עכשיו??".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן לעומת זאת לא מתרגש ואומר, "מי שרומז לכך שאני גזעני לא מכיר את דעותיי. אבל אני התרגלתי למסע ההכפשות וההסתה של עיתון הארץ, מרגע שהתמניתי לתפקיד ראש מועצת שומרון ואני לא מתרגש. האג'נדה שלהם ברורה והם מתנהלים על פיה אפילו בתחום הספורט, שבאמת הנושא הפוליטי לא רלוונטי אליו".

כאמור, דגן אכן הוזמן לפני כמה ימים למשחק בין הפועל ירושלים לשטרסבורג הצרפתית ואף הוזמן לרדת אל הפרקט שם העניק מתנה לילד חולה סרטן. יחד עם דגן הגיעו למשחק כ 300 בני נוער וילדים חובבי כדורסל מרחבי השומרון שהוזמנו גם הם ע"י הפועל ירושלים.

"אנחנו גאים בנוער שלנו. שמשחק ומבלה למרות האירועים האחרונים שמכים בכל הארץ", אמר דגן, "אני אישית הגעתי למשחק עם בני ומאוד נהניתי על אף האכזבה מהתוצאה... אנחנו בטוחים שהפועל עוד יוכיחו את עצמם במשחקים הבאים", סיכם דגן.