מדוע לא השתתף הרב שטרן באירוע ההודיה של יהודה גליק

גליק חגג שנה להצלתו מפיגוע התנקשות בו נפצע אנושות. באתר בחדרי חרדים טוענים: נמנע בשל התנגדותו לעליה להר הבית, לשכת הרב: הרב שטרן לא הגיע בשל התחייבות קודמת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/10/15 09:54 ו בחשון התשעו

מדוע לא השתתף הרב שטרן באירוע ההודיה של יהודה גליק
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

אמש (א') חגג פעיל הר הבית הנמרץ, יהודה גליק, שנה להצלתו מניסיון ההתנקשות בחייו בהשתתפות חברים ואישי ציבור. מי שנמנע מלהשתתף בערב החגיגי היה רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן שנעדר לטענת האתר 'בחדרי חרדים' כדי להימנע ממתן תמיכה פומבית והלכתית לעלייה להר הבית. לטענת הכתב אבי שיף, דעתו של הרב שטרן מצטרפת לדעתם של רבים מרבני המגזר הדתי לאומי והחרדי שרואים בעליה להר חשש לאיסור כרת.

אלא שבסביבתו של רבה של ירושלים הרב שטרן מכחישים את הדברים וטוענים כי מדובר בצירוף מקרים בלבד. בתגובה רשמית לאתר 'כיפה' נמסר כי הרב שטרן נמנע מלהגיע לטקס בשל התחייבות קודמת של טקס לחיזוק חיילי יחידות נבחרות שהרב השתתף בו אמש. "הרב לא יכל להגיע למסיבת ההודיה ולכן שלח ליהודה גליק אגרת ברכה חמה", אמרו בלשכתו של הרב.

כזכור, נפצע גליק אנושות על ידי מתנקש פלשתיני שירה בו מטווח אפס בחזהו ובצווארו לאחר שיצא מכנס בנושא הר הבית במרכז מורשת מנחם בגין. בחסדי שמים לאחר אשפוז ממושך הצליח גליק להחלים ולחזור לפעילות, אולם העלייה להר הבית נאסרה עליו על ידי המשטרה בטענה של חשש לחייו ורצונה של המשטרה שלא להבעיר את השטח.

גליק נחשב לאחד הפעלים הבולטים בנושא הר הבית שלוחמים על הזכות לעלייה ותפילה בהר הבית, בעקבות כך אף זכה לאיומים על חייו שכפי שכבר ראינו לא עצרו אותו מפעילותו הרבה בנושא.