מגזין חדש לנערה הדתייה והמתבגרת

היום תחל הפצתו של מגזין חדש הפונה לנערות דתיות. כתבות על ציונות וצניעות לצד אופנה ולייף סטייל, הן חלק מהשקפת העולם של המגזין. ומה לרבנית ימימה ולכל זה?

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/11/16 09:37 יג בחשון התשעז

מגזין חדש לנערה הדתייה והמתבגרת
תכלת תקשורת, צילום: תכלת תקשורת

חושבות שלא ראוי שבתכם תקרא את 'מעריב לנוער'? יתכן ומגזין חדש בשם 'נשים teens', הפונה לנערות דתיות, הוא הפתרון עבורכם.

היום תחל הפצתו של המגזין, שאמור למאת לאור בכל חודש. ע"פ מיכל בראט כהן, עורכת המגזין מדובר בבשורה של ממש: "כיום אין מענה לנערות דתיות שרוצות לקרוא תוכן מעניין ואיכותי שמתאים להם מבחינה דתית ומבחינה צניעותית. וכשאני אומרת תוכן איכותי, אני מתכוונת גם לתוכן מעמיק אבל גם לתכנים כמו אופנה, תזונה, כושר ולייף סטייל. דברים שמדברים גם לנערות דתיות".

לדבריה הרעיון נולד מכך שיש "מגזינים כמו נשים שפונים לנשות המגזר ולנשים האלה יש בנות שגם רוצות לקרוא תכנים דומים, אז יצרנו מגזין דומה שהוא יותר מותאם לנערות".

לטענת בראט כהן, יהיה בהחלט הבדל בין המגזין הזה למגזיני נוער אחרים בכל מה שקשור לתוכן והתאמתו לנערות המגזר: "תכני המגזין מותאמים ופונים לנערות דתיות, כשהמסר הוא שאפשר גם להינות ולקרוא בכיף וגם לשמור על הערכים החשובים לנערה דתייה. אבל חשוב לי להדגיש, שהמגזין יכול להתאים לכל נערה באשר היא". מי יכתוב במגזין, מיכל עדיין לא יכולה לומר, אך הצצה קטנה היא בכל זאת אפשרה לנו, "בגיליון הראשון תכתוב אלה ברבי מבייק אוף, מדור בנושא אוכל ואסי צובל, מאסי וטוביה, יכתוב טור על אבא לנערות מתבגרות".

(צילום: תכלת תקשורת)

ראיתי את תמונת השער של הגיליון הראשון ויש כאלה שיטענו, ששוב תרבות המערב חודרת לציונות הדתית, תרבות שמקדשת את החומר ואת המראה החיצוני. מה תעני להם?

"לדעתי מי שאומר שהחומר הוא לא לנו ואנחנו מתעסקים רק ברוח אז הוא כמו בת יענה. אי אפשר לדבר ככה היום. אפילו מישהי כמו הרבנית ימימה אומרת שחשוב לטפח את המראה ושזה חלק מהנפש. להגיד לנערות לא להתעסק בכלל במראה חיצוני ובחיי חומר זה לעשות להן עוול גדול. אני מאמינה שחיי החומר וחיי הרוח יכולים ללכת ביחד וזה המסר וזאת המטרה של המגזין".