לינוי בר-גפן נגד ערוץ 20

עיתונאית ערוץ 10 שהייתה בימיו הראשונים של ערוץ 20 מאשימה את הערוץ בהתנהלות צנזורה מחמירה ביותר גם בדברים מוזרים. "הם דרשו לראות ראיון על חג סוכות שעשיתי עם אלי ישי מראש, כדי לבדוק אם הוא לא משמיץ את הדת"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/02/16 10:27 ז באדר א'

לינוי בר-גפן נגד ערוץ 20
צילום מסך, צילום: צילום מסך

"זה לא ערוץ שנוהג בהגינות בדרך שבה הוא רוצה להציג את המציאות. כמויות הצנזורה שם היו משהו שלא נתקלתי בו בשום מקום. בגל"צ, שהיא תחנה צבאית, לא צנזרו אותי כלל, ופה צנזרו אותי הכי הרבה", מספרת העיתונאית לינוי בר-גפן על ערוץ 20 בראיון שנערך עימה ב'גלובס'.

בר-גפן שהייתה חלק מצוות המגישים של ערוץ 20, כשזה עשה את צעדיו הראשונים באוויר. אחרי 4 חודשים, בחרה שלא לשוב לשם. "אנחנו לא מתאימים אלה לאלה, טוב שאני לא שם, ואין לי שום געגוע", אמרה בראיון.

היא האשימה את הערוץ בצנזורה על נושאים רבים גם כאלו שלא קשורים לדת בצורה הגיונית, "לא היה נושא שלא זכה לאיזה איסור - כלכלי, פוליטי, אפילו נושאים דתיים, כמו איזה דתיים מתאימים או לא. רפורמים וקונסרבטיבים לא נכנסים לאולפן, זה היה ברור. אבל גם היו ש"סניקים שלא הסכימו שאביא. למשל, כשהיה הריב בין אריה דרעי לאלי ישי, הם דרשו לראות ראיון על חג סוכות שעשיתי עם ישי מראש, כדי לבדוק אם הוא לא משמיץ את הדת. אמרתי 'אלוהים אדירים, אפילו את אלי ישי מצנזרים'".

לדעתה של בר-גפן הערוץ חרג מזמן מתפקיד ערוץ המורשת והוא מנסה להיכנס למשבצת ערוץ הימין, "אני רואה בזה מה שהם רואים בזה - הכנה לפוקס ניוז. המורשת היה רק תירוץ שהיו"ר מוטי שקלאר עדיין מאמין לו, וצר לי עליו. הוא רצה מורשת וכל השאר רצו פוקס ניוז ולשם מתקדמים".

בר גפן סיפרה כי לאחר חופשת הלידה שלה בחרה שלא להמשיך בערוץ ועברה לערוץ 10. "גם אני בהתחלה קניתי את זה שזה מורשת ובגלל זה לא הבנתי מה הקטע של ימין ושמאל ומה הקשר. וכשהבנתי, חשבתי שאפשר בכל זאת לנהוג בהגינות. כשרציתי להביא את שלי יחימוביץ', אמרו לי 'שתי שמאלניות על המסך זה יותר מדי בשבילנו, זה כבר מוגזם'", סיפרה.

בר גפן בימים הטובים בערוץ 20

היא סייגה את דבריה והוסיפה, "זה לא שהשמאלנים לא יכולים להגיע, אבל אם מביאים שמאלני אז המראיין צריך להיות ימני, כדי ששמאלני לא יחזיק במושכות". למרות הביקורת לבר-גפו היו רק דברים טובים לומר על אנשי המערכת של ערוץ 20, "צריך לומר שהאנשים שעבדו במערכת היו אנשים נפלאים והתנהגו איתי בצורה הכי נפלאה. גם המנכ"ל אבי בר היה תמיד הגון איתי. יש לי עדיין חברים משם. אני לא יכולה לומר שזה מקיף את כולם".

טענות דומות על נושא הצנזורה פורסמו גם על ידי עיתונאית 'מאקו', אורית נבון, שסיפרה בחשבון הפייסבוק שלה על כך שניסתה להתקבל כפאנליסטית בערוץ, אך נאמר לה שבגדיה אינם מתאימים וכי דעותיה "מאתגרות מידי".

מערוץ 20 נמסר בתגובה לכתבה בגלובס: "אנחנו מאחלים ללינוי הצלחה גדולה בכל אשר תעשה, ואנו מודים לה על תרומתה הגדולה לערוץ בימיו הראשונים".