לאחר 15 שנה: נחי אייל פורש מתפקידו כמזכ"ל האיחוד הלאומי

נחי אייל, מזכ"ל האיחוד הלאומי-תקומה ב-15 השנים האחרונות, הודיע כי הוא פורש מתפקידו. השר אריאל: "הביא אותנו להישגים חשובים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/14 16:10 ב באב התשעד

לאחר 15 שנה: נחי אייל פורש מתפקידו כמזכ"ל האיחוד הלאומי
האיחוד הלאומי, צילום: האיחוד הלאומי

סיום תקופה. מזכ"ל האיחוד הלאומי-תקומה, נחי אייל, פורש מתפקידו לאחר 15 שנות כהונה באחד התפקידים המשמעותיים ביותר בפוליטיקה הדתית לאומית.

לאחרונה ביקש אייל מראש מפלגת תקומה השר אורי אריאל לסיים את תפקידו כמזכ"ל הארגון והיום (ג') קיבל השר אריאל את בקשתו.

"נחי אייל מזכ״ל האיחוד הלאומי תקומה הודיע לי היום בצהריים על פרישתו מהתפקיד לאחר 15 שנה של עבודה פוריה שהביאה אותנו להישגים חשובים. תודתי העמוקה על השותפות לדרך, על המסירות ועל הידידות רבת השנים. נחי ימשיך להיות חלק מהמפלגה ויסייע למזכ״ל החדש", אמר השר אריאל.

אייל הוביל ב-15 השנים האחרונות מהלכים משמעותיים שהפכו את האיחוד הלאומי למפלגה משמעותית בפוליטיקה הדתית לאומית. בין היתר עזר וקידם את האיחוד של תקומה עם הבית היהודי בבחירות האחרונות לכנסת, וכן הוביל יחד עם מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך את הבחירות המוניציפליות בערים השונות מטעם הבית היהודי.

לא ידוע עדיין מי יחליף את אייל בתפקיד מזכ"ל התנועה החדש

במכתב אותו שלח אייל לחברי תקומה כתב "בימים אלה אני מסיים את תפקידי כמנכ"ל המפלגה. לפני למעלה מחמש עשרה שנים נקראתי על ידי חנן פורת זצ"ל ועל ידי צבי הנדל יבל"א לנהל את המפלגה הצעירה שאך זה הוקמה".

"במהלך שנים אלו זכיתי להשתתף במהלכים מרתקים, לצדם של אנשי רוח ומעשה, שערכים ואידיאולוגיה מניעים אותם כשהם חפים מגאווה ומנגיעות אישיות. זו הייתה תקופה של עונג צרוף לשהות במחיצתם ולהיות שותף לדיונים ולקבלת ההחלטות שנבעו משיקולים טהורים ולשם שמים", הוסיף. "תקומה נודעה בכינויה כמפלגה בלתי פוליטית. רבות מן המפלגות שהיו שותפות לדרך ולערכים כבר אינן חלק במשחק הפוליטי. תקומה ידעה תמיד להיות עמוד השדרה האידיאולוגי, המצפן הערכי והחוליה המחברת תוך כדי ויתורים פוליטיים לצורך ההליכה המשותפת. במהלך כל השנים הללו היא שימרה את האידיאולוגיה שבה דגלה: עם ישראל כולו, בארץ ישראל שלמה לאור תורת ישראל".

"במהלך שנותיי בניהול המפלגה, עברתי וניהלתי מערכות בחירות רבות. הן כלליות הן מוניציפליות. בכל אלו השתדלתי שלא לפגוע ביריבינו ובמיוחד פעלתי לכך שתקומה לא תישאר בעלת חוב כלפי כל פעיל או ספק, דקה יותר ממה שנצרך. במהלך כל השנים הללו זכתה תקומה לקבל דוחות חיוביים על פעילותה ממבקר המדינה. אם במהלך התקופה עיכבתי תשלום לפעיל שלא לצורך ושלא כראוי, הריני מבקש בזאת את מחילתו. אם במהלך שנים אלו פגעתי במי מכם, אני מבקש את סליחתכם".

"התחלתי את דרכי במפלגה בטרם היה לנו ייצוג בכנסת ישראל. עתה אני מסיים את התפקיד כאשר פעילותכם הביאה את המפלגה לארבעה חברי כנסת, בתוכם שר וסגן שר, ועשרות נציגים מוניציפליים. גם בהיבט הכספי, המפלגה נמצאת במצב של יכולת כספית לכסות את כל חובותיה והתחייבויותיה".

"בספרו "מעט מן האור" בפרשת השבוע, דברים, מתאר חנן את דמותם של "אנשי אמנה" שעליהם מושתת בניין האומה. אנשי אמנה הם האנשים הנאמנים והישרים, שניתן לתת אמון במילה היוצאת מפיהם, ואינם מתפארים במה שאין בהם. כרגיל, תמיד ידע חנן לתאר את המציאות העכשווית מתוך לימוד התורה ויציקת התוכן התורני בחיי היום יום. כפי שנהג לצטט את ממרת הרב קוק "הישן יתחדש - והחדש יתקדש"", כתב והודה לשר אריאל ולצוות עובדי המפלגה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן