"לאדם דתי יהיה מאוד קשה להיכנס לתקשורת"

במפגש עם סטודנטים התייחס העיתונאי צבי יחזקאלי ליחס לדתיים בתקשורת החילונית ולסיקור בשטחים. "לא הייתי מגיע לאן שהגעתי אם הייתי בא מהישיבה הגבוהה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 07/01/16 22:56 כו בטבת התשעו

"לאדם דתי יהיה מאוד קשה להיכנס לתקשורת"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הדסק לענייני ערבים בחדשות 10, צבי יחזקאלי, נפגש אמש (ד') עם סטודנטים מאוניברסיטת אריאל אתמול וסיפר להם על הקושי שיש גם כיום לאנשים דתיים להיכנס לתקשורת החילונית. "לא הייתי מגיע לאן שהגעתי אם הייתי בא מהישיבה הגבוהה. לצערי, לאדם דתי יהיה מאוד קשה להיכנס לתקשורת, אלא אם הוא יהיה על תקן של 'דתי מחמד'" אמר יחזקאלי.

יחזקאלי הוסיף כי יש שינוי בקבלת אנשים דתיים ליותר מקומות עבודה בתקשורת, אך אין זה מספיק "אומנם התקשורת משתנה יותר ויותר, כי יש יותר דתיים ושומרי שבת שמשנים את אופי העבודה, אבל עדיין להיות דתי בתקשורת זה נחשב פורץ דרך. התפיסה של דתיים בתקשורת זה 'אנחנו והם'".

יחזקאלי אף הדגיש בשיחה כי הייצוג של הדתיים והמתנחלים בתקשורת אינו מכבד והולם את המגזר "אני מאוד כואב ומבכה על דרך הייצוג של דתיים ומתנחלים בתקשורת. משחירים ציבור שלם ואת מפעל ההתיישבות. אני בכלל לא הכרתי דתיים ומתנחלים וכשהתחלתי להכיר נפל לי האסימון, חבל שעוד לא נפל לכולם".

במהלך הדיון, התייחס יחזקאלי לשאלות ביחס לאובייקטיביות של ערוצי הטלוויזיה הישראלים וטען כי אין כזה דבר סיקור אובייקטיבי, ושלכל כלי תקשורת יש אג'נדה משלו: "אין דבר כזה סיקור אובייקטיבי, לכל אחד יש זווית. אפשר לשאוף להיות כמה שיותר מאוזן, אבל לעולם לא תהיה אובייקטיבי לגמרי. אני גם בכלל לא רואה מחויבות בסיקור אובייקטיבי. למה זה טוב? אני משדר לקהל ישראלי ואני יהודי ישראלי וזאת נקודת המבט שלי. אני לא אוהב את התפיסה של כיבוש כ'אם כל חטאת' ושאנחנו צריכים להכות על חטא. גנבו לנו את תחושת הצדק והמוסר ואין לאף אחד זכות לעשות זאת. אני בא לסיקור עם דנ"א ואג'נדה משלי."

בהמשך הדיון, נשאל יחזקאלי על גל הטרור הנוכחי ועל הסיכוי לרגיעה, לדבריו יש צורך לשאוף להגיע להסכם מדיני: "היום בתקשורת מחפשים רגיעה. יומיים בלי פיגועים נחשב שקט וזה פשוט אבסורד. זו תפיסה מערבית שתמיד מבקשת להרגיע. אם המטרה היא שקט זה ממש לא המקום הנכון, אבל אם חיים זאת המטרה- זה המקום הנכון להיות בו. אין כיום אף מדינה שהיא שקטה לגמרי, הטרור אורב בכל פינה כי העולם נע לעבר מפגש עם האיסלם, האיסלם נפגש עם עצמו וזה מוביל להתנגשויות רבות. מבחינת הסכם מדיני, אני בהחלט חושב שצריך לשאוף להגיע לפתרון, אבל אני לא רואה את זה קורה בימינו".