ירידה בחשיפה ל"בשבע", "מקור ראשון" ו"מעריב"

העיתונות המגזרית המודפסת - בירידה: "מקור ראשון" סופג ירידה של 30% בחשיפה בסופי השבוע, החינמון "בשבע" עומד על 4.5% חשיפה בלבד, לעומת 5.3% במחצית השנייה של 2012

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/07/13 11:20 יד באב התשעג

ירידה בחשיפה ל"בשבע", "מקור ראשון" ו"מעריב"
djooki-cc-by, צילום: djooki-cc-by

סקר החשיפה של TGI מצביע על ירידה בחשיפה לעיתונים ”מעריב“ ו“מקור ראשון“ הנמצאים בשליטתו של המו“ל שלמה בן צבי: על פי הנתונים המתפרסמים היום (א‘), ל“מעריב“ נרשמה ירידה של 40% בחשיפה לעיתון לעומת מחצית השנה הקודמת עם חשיפה של 5.8% בלבד בימות השבוע, וירידה של 30% ו-8.1% חשיפה בסופי שבוע.

גם ”מקור ראשון“ רושם ירידה: מ-3.8% בחצי הראשון של 2012, ל-3.3% בחצי השני של אותה שנה, ל-2.5% בחצי השנה האחרונה. מבחינת העיתון מדובר בסך הכל בירידה של 35% בשנה.

החינמון ”בשבע“ רושם אף הוא ירידה בחשיפה על פי נתוני הסקר: מ-5.3% בחצי השני של 2012, ל-4.5% בלבד בחצי השנה האחרונה.

הסקר בחן גם את שיעורי החשיפה לתחנות הרדיו החרדיות והמגזריות: ”גלי ישראל“ רשמה ירידה קלה מ-1.4% ביולי-דצמבר 2012 ל-1.2% ב-6 החודשים הראשונים של 2013. ”קול ברמה“ הגיעה לחשיפה של 5.6% בחצי הראשון של 2013, עם עלייה מ-5.2% בחצי השני של 2012 ו-4.3% ב-6 החודשים הראשונים של 2012. ”קול חי“, לעומת זאת, ירדה מ-5.6% האזנה בחצי השני של 2012 ל-4.4% בחצי הראשון של 2013.

מ“מעריב“ נמסר כי ”כל מי שעקב בתקשורת מודע למאבקו של מעריב להשתחרר ממשקולות העבר בעיקר בתחום ההפצה. רק באמצע מאי קיבלנו אישור להפיץ את מעריב דרך חברת "בר הפצה" ובסוף יוני מעריב חזר למספר נקודות החלוקה והמכירה שהיינו בהם בעבר. אנו פועלים להגדיל משמעותית את נקודות המכירה ברבעון הקרוב - דבר שיבוא לידי ביטוי ב-TGI בשנה הקרובה“.