יעקב חגואל נבחר לתפקיד סגן יו"ר ההסתדרות הציונית

בקונגרס הציוני שנפתח הבוקר הוחלט כי יעקב חגואל, ראש החטיבה למאבק באנטישמיות בסוכנות הציונית, ימונה לתפקיד סגן יו"ר ההסתדרות וראש המחלקה לישראל. חגואל: "אמשיך לפעול לקידום הציונות בעולם כולו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/15 13:37 ז בחשון התשעו

יעקב חגואל נבחר לתפקיד סגן יו"ר ההסתדרות הציונית
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

הקונגרס הציוני הל"ז נפתח היום (ג') בבחירות לתפקידי ההנהלה בהסתדרות הציונית העולמית. יו"ר ההסתדרות הציונית, אברהם דובדבני, נבחר מחדש לתפקיד, ויעקב חגואל, אשר כיהן ראש החטיבה למאבק באנטישמיות, נבחר לתפקיד סגן היו"ר וראש המחלקה לישראל בהסתדרות הציונית. כמו כן, נבחרו נציגי הסיעות אשר יכהנו בהנהלה. בנוסף, ממשיכים לכהן ראש הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ויו"ר קרן היסוד, מודי זנדברג.

בנאומו אשר התקיים מיד לאחר הבחירות, תקף נתניהו את התנהלותו של אבו מאזן ביחס לאירועים האחרונים, וקרא לו "תפסיק לשקר, תפסיק להסית". נתניהו הביע את מורת רוחו מכך שאבו מאזן לא גינה אף לא אחד מ-30 אירועי הטרור שבוצעו לאחרונה נגד אזרחים ישראלים. נתניהו הציג בנאומו את "עשרת השקרים הגדולים" המסופרים בהקשר הסכסוך הישראלי-פלסטיני, וטען כי בנוסף לעימות הפיזי עם גורמי טרור, על ישראל להתעמת עם השקרים ולהמשיך לדבוק בעובדות ולהציגן לעולם. נתניהו טען כי מקור הקונפליקט עם הפלסטינים הוא סירובם החוזר ונשנה להכיר בקיומה של מדינת ישראל, ורצונם להתיישב בכל שטחי ישראל: בת"א, בחיפה וביפו- ולכן אינם מקבלים כל פתרון לשתי מדינות המוצע להם.

סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לישראל הנבחר, יעקב חגואל: "אין לי ספק כי התפקיד המשמעותי אליו נבחרתי היום, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית וראש המחלקה לישראל, מקבל משנה חשיבות במיוחד בימים קשים אלו לעם היהודי בתפוצות ולאזרחי ישראל. המלאכה הציונית רבה וחשובה להכרעת גורלו של העם היהודי בארץ ישראל. אמשיך לפעול לקידום הציונות, להטמעת מיזמים חשובים בישראל ובעולם כולו, ולחזק את כוחה של ההסתדרות הציונית העולמית".

הקונגרס הציוני יימשך כשלושה ימים וידון בעידוד העלייה , במאבק באנטישמיות ובדה לגיטימציה,בהגברת הפעילות הציונית בתפוצות ובהעמקת התודעה הציונית בארץ. בקונגרס ייקחו חלק כ-700 צירים ולמעלה מ- 1000 סגני צירים מ- 35 מדינות ברחבי העולם בהם הודו, פרו, ונצואלה, בולגריה ורומניה. המשלחת הישראלית מונה 570 צירים וסגני צירים .המשלחת הגדולה ביותר מחו"ל הינה המשלחת מארה"ב ובה כ-500 צירים וסגני צירים. הצירים הנבחרים מהתפוצות הינם חברי ההסתדרות הציונית העולמית בפדרציות הציוניות ברחבי העולם המייצגים מפלגות ותנועות פוליטיות ואידיאולוגיות עולמיות וארציות. על פי חוקת ההסתדרות הציונית , לפחות רבע מהצירים הינם צעירים עד גיל 35 ולפחות 30% מהצירים הינן נשים.

בנוסף לראש הממשלה, בקונגרס יישאו דברים מ"מ נשיא המדינה ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין , שר הביטחון, ח"כ בוגי יעלון, שר הקליטה, ח"כ זאב אלקין , יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. כמו כן, יתקיימו פאנלים והרצאות בהשתתפות גב' שהרה בלאו, פרופ' ארני אייזן, הרב בני לאו, פרופ' גד יאיר, ססקיה פנטל. בנוסף יערכו צירי הקונגרס סיור ביישובי הדרום ולאחריו ערב הזדהות עם תושבי עוטף עזה.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית , אברהם דובדבני: " דווקא בתקופה קשה זו של אירועי טרור, אנו שמחים לארח בירושלים את הקונגרס הציוני . השתתפות שיא של למעלה מ-1700 משתתפים מרחבי העולם מעידה יותר מכל על הציונות הממשיכה לבעבע ברחבי התפוצות , על כוחה וחוזקה של הציונות בארץ ובעולם ועל המחויבות המתמשכת של הצירים לפעילות הציונית"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן