יאיר אורבך - סטנדאפיסט ומחנך

הסטנדאפיסט המגזרי החליט על תוספת לקריירה: לא רק הופעה על במות בידור, אלא גם חינוך במשרה מלאה. "מערכת החינוך שלנו לא ממש מכילה ילדים שחלשים במתמטיקה אבל חזקים בדמיון ויצירתיות", הוא אומר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/08/13 16:27 ה באלול התשעג

יאיר אורבך - סטנדאפיסט ומחנך
דוד אסולין, גולה, צילום: דוד אסולין, גולה

הסטנדאפיסט יאיר אורבך, מראשוני וחשובי הסטנאדפיסטים במגזר הדתי לאומי, מחליט על שינוי קריירה: לא רק הופעה על במות הבידור, אלא גם חינוך. אורבך הודיע היום (א‘) בעמוד הפייסבוק שלו כי החל מהיום הוא ישמש גם כמורה ומחנך כיתה ח‘. ”הגיע הזמן לשינוי. בעצם, שינוי זו לא המילה הנכונה. אולי "תוספת" היא המילה המתאימה“, הוא כתב.

”אני עושה סטנדאפ כבר 12 שנה. הופעתי מול 30 אנשים וגם מול 3,000. מול חילונים וגם מול חרדים. חלקתי במות עם קובי אריאלי. עם קטורזה. מה קשור. אסייג. אורי חזקיה ועוד רבים וטובים. הופעתי בערוץ 1. בערוץ 10. בערוץ 2. כתבתי לערוץ 1. לערוץ 2. לנבחרת החלומות. לקשת. למצב האומה. לדרור רפאל. לגורי אלפי. לליאור שליין. לג'קי לוי. ללוסי אהריש“, כתב אורבך.

הוא ציין כי כשהתחיל לעשות סטנדאפ, לפני 12 שנה, היה בסך הכל ילד ”שרוצה להוכיח לכולם שהוא יכול למרות שאומרים לו שהוא לא“. הוא תיאר כי ”כשהתחלתי סטנדאפ לדתיים בסה"כ רציתי להראות לדתיים שגם אנחנו יכולים למרות כל הביקורת הפנים מגזרית. עכשיו, הגיע הזמן להראות לכל ילד שגם הוא יכול“.

”מערכת החינוך שלנו לא ממש מכילה ילדים שחלשים במתמטיקה אבל חזקים בדמיון ויצירתיות“, כתב אורבך, ”אני פוספסתי לפני הרבה שנים. אני די בטוח שיש הרבה ילדים שמקווים שאף אחד לא יפספס אותם. וכאן אני נכנס. אז הסטנדאפ ימשיך כרגיל, אמשיך לפתוח קופות לקהל הרחב ולהופיע באירועים פרטיים (תוכן שיווקי וגו') אבל מעתה אמרו - יאיר אורבך, סטנדאפיסט ומחנך כיתה ח'1“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן