טלטלה במערכת מקור ראשון

שינויים דרמטיים בצמרת מערכת מקור ראשון. ארבעה חודשים לאחר רכישת העיתון בידי ישראל היום כמעט כל עורכי העיתון מחליפים תפקידים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/07/14 18:37 א באב התשעד

טלטלה במערכת מקור ראשון
מקור ראשון, צילום: מקור ראשון

טלטלה במערכת מקור ראשון. ארבעה חודשים לאחר רכישת העיתון בידי ישראל היום, הוחלט היום (ב') על שינויים משמעותיים בכלי התקשורת הסרוג.

לפני כחודש דווח ב'כיפה' על מינוי חגי סגל לתפקיד עורך העיתון מקור ראשון ועל מינוייהם של עורכת דיוקן אורלי גולדקלנג וסגן עורך מעריב לשעבר אלעד טנא לתפקיד סגני עורך העיתון. היום (ב') נודע כי טנא ממונה במקביל לתפקיד עורך האתר nrg.

גם שאר מערכת מקור ראשון זוכה לטלטלה לא קטנה. יהודה יפרח עורך ומייסד מוסף 'צדק' הועבר מתפקידו לטובת תפקיד ראש הדסק המשפטי. אריאל שנבל, עורך 'מוצש' בשנים האחרונות, מועבר מתפקידו לטובת תפקיד 'כותב בכיר'. גדעון דוקוב מועבר מתפקידו כעורך יומן לטובת עורך ההום פייג' (דף הבית) באתר nrg.

את מגזין 'מוצש', המגזין המבוקש ביותר בעיתון מקור ראשון תערוך מעתה לימור גריזים ובמקומו של גדעון דוקוב יערוך את 'יומן' ישי הולנדר, עורך החדשות של העיתון שגם יכהן כעורך של המוסף המשפטי 'צדק'.

כזכור, כשהוצא העיתון למכירה הביעו רבים מעובדי מקור ראשון חשש מפני התערבות של ישראל היום בתכנים. בעוד שלאחר הרכישה הביעו במקור ראשון אמון כי לא תהיה התערבות בתכנים, כבר בשבוע הראשון בחרו לתקוף בעיתון את נפתלי בנט, שבעבר היה חביבם של עיתונאי מקור ראשון. המהלך נעשה על רקע ירידה נוספת בנתוני הTGI, שעומדים כעת על חשיפה של 3.1%.