חנוך דאום: "אני חי בתחושה עמוקה שאין בורא לעולם"

דאום, חובש כיפה שנחשב למי שחי בשולי החברה הציונית-דתית, כופר באמונה באלוהים: "קראו לי כופר, אקבל זאת בהכנעה. הלוואי ויכולתי שלא להיות, אך איני יכול עוד להאמין באלוהים"

חדשות כיפה אלעד רותם 28/06/12 17:01 ח בתמוז התשעב

חנוך דאום: "אני חי בתחושה עמוקה שאין בורא לעולם"
רפי דלויה, יחצ, צילום: רפי דלויה, יחצ

"אני כבר כמה חודשים מסתובב בתחושה עמוקה מאוד שאין בורא לעולם. אם תקראו לי כופר, אני אקבל את זה בהכנעה" - כך טוען העיתונאי חנוך דאום, חובש כיפה סרוגה שעד לאחרונה נחשב לחלק מהציונות הדתית.

במאמר אישי שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "מקור ראשון", התייחס דאום למעמדו של הרב הבית וטען כי הוא "לא מעסיק אותי כמקום פיזי, לא חשוב לי ולא מעניין אותי". בהתייחס לעולמו האמוני טען דאום כי "בעיניי מקום מיוחד שבו התפללו אנשים במשך דורות, אל א-ל לא יושיע. קִראו לי כופר - אקבל זאת בהכנעה. הלוואי ויכולתי שלא להיות. היום שבו הבנתי שאיני יכול עוד להאמין בא-לוהים, בוודאי לא במובנו הדתי, היה מהימים העצובים בחיי, דומה בכאבו רק ליום נפטר אבי, וליום בו נהרג גיסי המתוק במהלך טיול. מדובר באובדן".

בהתייחס להר הבית טען דאום כי "אין לי שום עניין לחיות בעולם שבו ההווה מופקע לטובת רעיונות מופשטים ומרגשים, ואני לא חש עצב מכך שהמקום היום לא נמצא בשליטה ישראלית". הוא ציין כי הקריאות להקמת הר הבית "לא ראויות להתייחסות" וכי כל רצונו הוא "לחיות את חיי באופן מוסרי ואוניברסאלי. שיניחו לי ויאפשרו לי להתנדנד בשלווה בערסל החדש שחיברתי בחצר ביתי".