"וואלה" דחתה תוכן של "בחדרי חרדים", בשל הדרת נשים

לכיפה נודע כי בעקבות צנזור העיתונאית שרי רוט על ידי "בחדרי חרדים", החליטו ב"וואלה" שלא לפרסם תוכנית משותפת שהופקה עם האתר החרדי. ינון מגל לכיפה: יכולנו לפרסם - בחרנו שלא

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/10/13 11:16 יב בחשון התשעד

"וואלה" דחתה תוכן של "בחדרי חרדים", בשל הדרת נשים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

צנזור הכתבת הפוליטית של אתר האינטרנט החרדי - ”בחדרי חרדים“ - ממשיך להכות גלים בעיקר ברשתות החברתיות ובקבוצות הפמיניסטיות בפייסבוק, לאחר הפרסום בכיפה.

כפי שדווח בכיפה, העיתונאית שרי רוט, כתבת ”בחדרי חרדים“, התראיינה באולפן החדשות של האתר - תחת הצללה ומבלי להציג את פניה אל מול המצלמות - זאת מפני שהיא אישה.

מנחה התוכנית "הפרלמנט" מטעם האתר, שלמה קוק, עיתונאי ”בחדרי חרדים“ אף הוא, פנה בשאלות אל רוט בנוגע להשפעת פטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל על מערכת הבחירות המקומיות אשר תגיע לסיומה בשבוע הבא. רוט התייחסה לנושא כשקולה נשמע אך דמותה איננה מופיעה על המסך. רוט נצפתה רק מן הצד, כשהיא יושבת לצידו של עיתונאי ”ישראל היום“ לענייני דתות, יהודה שלזינגר.

מתוך המשדר של "בחדרי חרדים" (צילום: צילום מסך)

התוכנית צולמה באולפני "וואלה", בהתבסס על שיתוף פעולה בין שני האתרים. במקרה הזה, "וואלה" ידעו על ההחלטה לצנזר את רוט - אך לא התנגדו למעשה. ואולם, לכיפה נודע היום כי בעקבות החלטת ”בחדרי חרדים“ על צנזור רוט, בחרו ב“וואלה“ שלא לפרסם את התוכנית בערוץ היהדות שלהם, בשל הדרת נשים. ינון מגל, העורך הראשי של ”וואלה“, אמר לכיפה: ”וואלה נתנה למעשה את הפלטפורמה בלבד לצורך ההקלטה. וואלה יכלה כמובן לשדר את התכנית - אך בחרה שלא“.

העיתונאי והסופרת אמילי עמרוסי התייחסה לפרסום בכיפה ולהחלטת ”בחדרי חרדים“ וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: ”שיקומו גברים דתיים ויצעקו בבקשה נגד העיוות הזה. שימחו. שישרפו פחים. או שאתם צריכים את שרי רוט באולפן, או שלא. אם אתם צריכים את הפרשנות שלה - סבבה, יש לה גם פנים. זה בא קומפלט. אם אתם לא יכולים לעמוד בזה, והפנים שלה הם ייהרג ובל יעבור - תנהלו פאנל של גברים בלבד. גם זה סבבה. אבל ככה? מגעיל מגעיל מגעיל“.