הרב גורדין נגד כתבת גל"צ: מכבסת מילים

הכתבת המדינית של גל"צ, אילאיל שחר, טענה כי המחבלים הינם "אנשים שלוקחים את החוק לידיים", הרב עמיחי גורדין זעם: "ראוי שתתנצל". שחר: מדובר בפליטת פה בשל חוסר ריכוז, מתנצלת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/10/15 09:58 א בחשון התשעו

הרב גורדין נגד כתבת גל"צ: מכבסת מילים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הטרמינולוגיה של התקשורת גורמת זה זמן רב לתסכול בקרב אנשי הימין, שטוענים לאג'נדה מוסוות וגלויה בין המילים, אך נראה, לפחות על פי הטענות, כי אתמול כתבת גל"צ עברה את הגבול.

במכתב נזעם ששלח הרב עמיחי גורדין, ר"מ בישיבת הר עציון, לגל"צ, הוא יוצא בחריפות נגד משפט שאמרה אתמול (ג') הכתבת המדינית של התחנה, אילאיל שחר, בנוגע לגל הפיגועים. "אני מצטער ומצר על כך שבימים קשים וכואבים אלו אני נאלץ לפנות ולהתלונן אולם האירוע הנזכר הינו חמור וכואב והתעלמות ממנו אינה נכונה", פתח הרב גורדין וציטט משפט שאמרה שחר במהלך תכנית הצהריים של גל"צ אתמול "אי אפשר להאשים אוכלוסיה שלמה, מאות אלפי אנשים, בגלל כמה אנשים מוסתים שלוקחים את החוק לידיים ומבצעים פיגועים".

"על העובדה שהכתבת שילבה את דעותיה הפוליטיות בתוך הפרשנות שלה כבר הפסקנו לכעוס. (יש גם דעה אחרת השונה מדעתה של האישית של הגברת שחר, הסבורה שציבור ערבי שבמקביל לאירועי הרצח מארגן שביתה כללית ולא מביע התנגדות נחרצת לרצח ולהסתה הינו שותף פאסיבי לרצח, מה עוד ש'כמה האנשים המוסתים' לא הוסתו על ידי השמש, הירח והכוכבים אלא על ידי הציבור שממנו הם באים - דעה לגיטימית לא פחות מהדעה של הגברת שחר שמביעה את דעתה הפוליטית האישית כדעה פרשנית) התרגלנו כבר לחוסר אובייקטיביות מצידה של הגברת אילאיל שחר", כתב הרב גורדין.

"עם זאת על המשפט החמור 'אנשים מוסתים שלוקחים את החוק לידיים' לא ניתן להבליג. האם הרוצחים המתועבים מהבוקר לקחו את החוק לידיים. האם מעשיהם מצד עצמם ראויים וכל הבעיה שלהם היא שהם לקחו את החוק לידיים. האם הנרצחים מהבוקר ראויים למות רק חבל שהרוצחים לא נתנו לרשויות החוק לעשות את עבודתם נאמנה?", זעם.

"הרוצחים הללו הם אנשים מתועבים. לא חוק נטלו הם לידיהם אלא טבח ותועבה. כדי לכסות על הציבור הערבי ששותק כנגד הרציחות המתועבות הפעילה ביודעין או שלא ביודעין הגברת שחר מכבסת מילים מתועבת. לטובת הנרצחים שלא עשו רעה לאיש ראוי שהגברת שחר תתנצל על הביטוי המתועב שלה", סיכם הרב גורדין.

שחר עצמה התנצלה היום (ד') על הדברים בשיחה עם 'כיפה' והבהירה שמדובר בפליטת פה ללא כוונה, וללא קשר לדעות פוליטיות כאלו או אחרות. "זו טעות ואני מתנצלת. אין שום קשר לדעות הפוליטיות שלי. אנחנו כל הזמן בשידור ומקבלים מאות הודעות כל הזמן. זו טעות של חוסר ריכוז, ובשיחה שערכתי מיד לאחר השידור התנצלתי. הכוונה הייתה לומר שאנשים מוסתים לוקחים סכינים ודוקרים, ללא שום קשר ללקיחת החוק לידיים. אני מתנצלת על הנאמר".

הרב גורדין הגיב לדבריה של שחר, ואמר "אני מקבל את התנצלותה, ומקווה שאירועים כאלו לא יחזרו בתקשורת בעתיד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן