הכל התחיל כשאב המנזר אמר לעדן הראל: "אין לך מה לחפש פה"

להכיר את כל כוכבי המוזיקה ולשדר בפני מליונים ברחבי העולם? כל זה לא סיפק את עדן הראל שסיפרה, לכבוד חודש כסליו, מה החזיר אותה לחיק היהדות ואיזו נבואה בשידור הגשימה את עצמה בחיים

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/16 11:53 ה בכסלו התשעז

הכל התחיל כשאב המנזר אמר לעדן הראל: "אין לך מה לחפש פה"
Tomer Neuberg/Flash90, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מסתבר שאוויר הפסגות של תהילת ה- M.T.V היה דליל מידי מבחינה רוחנית עבור עדן הראל. בשיחה שקיימה עם סטודנטיות ממכללת 'חמדת הדרום' במסגרת מיזם 'טיש בראשית', סיפרה הראל על הדרך שעשתה מלראיין את בונו ועד לשמור שבת עם בן זוגה לחיים עודד מנשה.

בשיחה סיפרה הראל כיצד עזבה בגיל 17.5 עזבה את ביתה בצפון הארץ, והחלה להשתלב בסצנה התל אביבית כברמנית. לאחר מכן ניגשה בלי יותר מידי ציפיות לאודישן לתפקיד מגישה בערוץ המוזיקה M.T.V, במהלכו גברה על 700 מתמודדות נוספות, חלקן דמויות מוכרות מאוד בתעשיית הבידור העולמית.

לאחר שהתקבלה למשרה הנחשקת, השתלבה הראל באופן טבעי בתעשיית הבידור העולמית, תוך שהיא מתחככת עם מיטב הכוכבים של שנות ה-90, אך עדיין הרגישה שמשהו חסר לה, "למרות שבמהלך השנים פגשתי והכרתי אישית את כל האמנים הנחשבים ביותר בעולם ושידרתי לכ-160 מיליון איש מדי יום, החלו לקנן אצלי המחשבות כיצד אני ממוקמת בטופ של התעשייה, ועדיין חשה ריקנות? הבנתי שאני צריכה לחפש תשובות רוחניות והתחלתי ללמוד יוגה בלונדון, לחפש מהות ותכלית לחיי ולנסות להבין מה אני באמת עושה פה ביקום".

חיפושיה של הראל אחר רוחניות, הובילו אותה לעזוב את עולם הבידור ולהגיע עד להודו הרחוקה, "דרך היוגה הכרתי בלונדון מנזר בודהיסטי טיבטי, משהו נורא מכיל ומאוד קהילתי, קצת דומה ליהדות, ולאחר 5 שנים אינטנסיביות החלטתי שאני מתפטרת מ-M.T.V, ומצאתי את עצמי מגיעה למנזר בודהיסטי בהודו".

כשהגיעה למנזר היא חשבה שתצליח לשאוב את מעט הרוחניות שכל כך חיפשה, אך שם נכונה לה הפתעה, "הגעתי לאב המנזר ואמרתי לו שאני רוצה להיות נזירה בודהיסטית והוא צחק ושאל אותי" 'מה, את יהודייה?' עניתי לו: 'כן, יש בעיה'? והוא ענה: 'לי אין בעיה, אבל לך יש בעיה אמיתית, את לא צריכה להיות פה'. וכך במשך שנה שהיתי במנזר בהודו, אבל הרגשתי שזה לא זה ומשהו חסר לי משהו".

(צילום: )

מסלול חייה השתנה כשפגשה את שליחי חב"ד במזרח הרחוק, "יום אחד כשאני עם קרחת מלאה ובגדי נזירה מלאים נכנסתי לבית חב"ד, וכשהחב"דניק במקום שמע שאני יהודייה מבלי להתבלבל הוא ישר אמר לי: 'בואי, תשתי ותאכלי מה שבא לך'. אלה החב"דניקים, הכי לא שיפוטיים שיש ומקבלים כל יהודי באהבה". החזרה של הראל לארץ, הובילה במהירות למפגש נוסף שהעמיק את השינוי באורח חייה, "אחרי שנה בהודו אמרתי לעצמי: 'די, הספיק לי וחזרתי לארץ. קיבלתי תכנית ראיונות עם אמנים שבה הם נחשפים ולאותה תכנית הגיע עודד מנשה. כששאלתי אותו כמראיינת בתכנית מה הוא מתכוון לעשות בחייו הוא אמר: 'אני אקח את מספר הטלפון שלך ואולי נבנה בית בצפון ויהיו לנו ילדים"- נבואה שהגשימה את עצמה בשידור".

על החלטתם המשותפת לשמור שבת כזוג נשוי סיפרה הראל כי "לפני חמש שנים שמרנו מתוך ניסיון שבת אחת שבהחלט הייתה קסומה ואז עודד אומר לי: 'שבת הבאה זה יום כיפור, וואי אין ברירה חייבים לשמור עוד שבת ומשם הכול היסטוריה ואנחנו שומרים מאז ועד היום".