הזמרים הבכירים ביטלו את הופעתם בעצרת התמיכה בחייל

אייל גולן ודוד ד'אור ביטלו היום את השתתפותם בעצרת שאמורה להתקיים מחר כשלטענתם מעולם לא התכוונו להביע אמירה פוליטית אלא תמיכה במשפחת החייל. דוד דאור ל׳כיפה׳:"אני לא אדם פוליטי"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/04/16 13:24 י בניסן התשעו

הזמרים הבכירים ביטלו את הופעתם בעצרת התמיכה בחייל
פלאש90, מיכל פטאל, צילום: פלאש90, מיכל פטאל

עצרת הימין לתמיכה בחייל היורה מחברון מתפרקת כשהזמרים הבכירים שהיו אמורים להופיע בה הודיעו היום על ביטול השתתפותם, ככל הנראה בשל הלחץ הכבד שהופעל עליהם לבטל את המופע.

הראשון היה הזמר דוד ד'אור שהודיע הבוקר כי לא יגיע לעצרת אם כי לטענתו מדובר בנושא טכני, "פנו אלי בנוגע לעצרת ביום רביעי, אך היא הוקדמה ליום שלישי בשל אישורי עיריה וכדומה, כפי שאמרתי מראש למארגני העצרת , יום שלישי אני לא אוכל להופיע, כי יש לי התחייבות אחרת", אמר ד'אור ל'כיפה'.

לדבריו כשאישר את השתתפותו באירוע לא חשב שמדובר בעצרת פוליטית, "כל הנושא מבחינתי יצא מפרופורציה, סה״כ רציתי להביע אמפתיה למשפחת החייל, זו לא אמירה נגד הרמטכ״ל או נגד הצבא חלילה, אני מאמין במערכת המשפטית שלנו, אני לא אדם פוליטי והנסיון לשייך אותי לזרם כזה או אחר אינו רלוונטי, הבעתי תמיכה אנושית במשפחה שנמצאת במצוקה", אמר ד'אור.

מאוחר יותר בצהריים הודיע גם הזמר אייל גולן כי יבטל את השתתפותו באירוע "החלטתי אתמול לבוא ולתמוך בחייל ולחבק את משפחתו. מעולם לא חשבתי לצאת נגד הרמטכ"ל, אותו אני מעריך מאוד", אמר גולן, "מעולם לא רציתי לצאת נגד צבא ההגנה לישראל, שהוא צבא העם. לצערי, חלק מהציבור לקח את זה למקומות של ערכים ודמוקרטיה, בעוד כל רצוני היה לבוא לשיר ולחבק, בשם האמנות ובשמי כזמר, כאדם".

גולן התייחס ללחץ הציבורי שהופעל עליו, "לצערי, אני רואה שיש כאלה שלוקחים את רצוני למחוזות פוליטיים, כאילו אני מכריז מלחמה כנגד צה"ל. קיבלתי עשרות פניות מאנשים כמוני, שמצד אחד החייל חשוב להם, ומצד שני ערכי המדינה והצבא הם נר לרגליהם, ולכן החלטתי לבטל את השתתפותי בעצרת מחר. הדמוקרטיה שלנו, שלטון החוק וצה"ל הם ערך עליון עבורי. אני מקווה בכל ליבי שהחייל ומשפחתו יהיו חזקים. חג שמח לכל ישראל".

העצרת צפויה להתקיים בכל מקרה והמארגנים מצפים כי יגיעו אליה אנשים רבים גם ללא המופעים הנוצצים שתוכננו מראש. כזכור, בשבוע שעבר החליט בית המשפט להאשים בהריגה את החייל שירה במחבל הפצוע והרג אותו כשלטענתו חשש ממטען שהיה עליו.