גונן גינת השתלח בפייסבוק – והתנצל

עורך מוסף השבת של "ישראל היום" בחר להשתלח ברז קיל בעקבות פוסט שפרסם ולכנותו בכינויי גנאי שלא השאירו את הגולשים אדישים. רק לאחר עשרות תגובות בחר להתנצל ולהודות בטעותו

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 06/11/12 00:55 כא בחשון התשעג

גונן גינת השתלח בפייסבוק – והתנצל

גונן גינת, עורך מוסף השבת של "ישראל השבוע" של "ישראל היום" ומבכירי העיתון, בחר להשתלח אתמול (ב') ברז קיל, כיום יועצו של נפתלי בנט ובעבר יועצו של שר החינוך גדעון סער, ולכנותו בכינויי גנאי בעמוד הפייסבוק שלו, תוך הטלת רפש שלא הותירה את הגולשים אדישים.

חלופת הדברים החלה בפוסט שפרסם קיל בעמוד הפייסבוק שלו, בו העריך כי נפתלי בנט, המתמודד לראשות "הבית היהודי", יזכה במרוץ. גינת, שאין לו שום קשר חברי או מקצועי עם קיל, בחר לתקוף אותו דווקא על כתיבתו וצורת הניסוח של הדברים. "שגיאות כתיב של ילד שלא הצליח לסיים את כיתה א'... לא יאומן כמה שגיאות בעברית בסיסית בקטע קצר אחד", כתב גינת בתגובה לפוסט וציין כמסקנה כי "זבולון אורלב, שמילא תפקידים רבים בתחום החינוך - נכשל כישלון חרוץ לפחות איתך".

(ההשתלחות של גינת. צילום מסך)

הגולשים תקפו את גינת על צורת התייחסותו, אך גינת לא מיהר להתקפל: "עילגות היא לא חיננית. היא בורות. ומי שכותב כך הוא בור ועם הארץ. וזה לא משנה מאיזו מפלגה הוא... מי שכך כותב - הוא בור ועם הארץ וזו מחמאה".

עשרות תגובות שונות פורסמו בעקבות דבריו של גינת, רבות מהם דרשו ממנו לחזור בו ולהתנצל. "קיל אולי כתב בשגיאות כתיב, אך גינת כתב בשגיאות המעידות על אופיו", כתב גולש אחד. גולשים אחרים ציינו כי "ההעלבות אינן במקום".

רז קיל עצמו הגיב להתקפותיו של גינת וכתב לו: "סיימתי תואר ראשון ושני באוניברסיטה בציונים גבוהים מאוד... אני לא מתווכח איתך, אתה שייך למחנה שבתקופתו המפד"ל ירדה מ 12 מנדטים לכמעט ולא לעבור את אחוז החסימה. במקום לקחת אחריות, ברחתם. אתה וחבר שלך נתן אשל מהצופה נהפכתם למשרתיו של ביבי ושופריו בעיתון שבבעלותו של אל-הימורים. אנחנו צעירים בני הציונות לא וויתרנו, חזרנו הביתה למפד"ל כדי לשקם אותה. הציבור ישפוט בינינו".

בעקבות הערות הגולשים בחר גינת להתנצל ולהבהיר, בסופו של ויכוח, כי "במחשבה שנייה בצדק - ההערה שלי הייתה מעליבה, לא מידתית ופוגענית. צודקים. אני מתנצל. סליחה".