"במחנה" מנסה לחזק את התנועה הרפורמית בצה"ל

על חשבוננו: העיתון הצבאי פרסם כתבה נרחבת, במרכזה התראיין מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, תוך מתיחת ביקורת על כך שהרבנות הצבאית פועלת ברוח האורתודוקסיה וההלכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/13 15:27 א באב התשעג

"במחנה" מנסה לחזק את התנועה הרפורמית בצה"ל

העיתון הצבאי ”במחנה“ שוב יוצא למתקפה נגד התנהלות הדתיים בצה“ל - תוך שימת דגש על ביקורת כלפי הרבנות הצבאית הראשית. את ”במחנה“ עורך יוני שנפלד, שמדי פעם בפעם מכתיב אג‘נדה בלתי-צבאית על העיתון הצבאי: כך למשל הוא פרסם בעבר כתבות בעד הומוסקסואלים בצה“ל, כתבות על טרנסג‘נדרים בצה“ל ועוד.

העיתון, הפועל תחת חיל החינוך וממומן מתקציב הביטחון, המופק על ידי חיילים וחיילות בשירות סדיר, החליט להקדיש כתבה מרכזית בגיליון האחרון שלו, לחיילות קונסרבטיביות ורפורמיות המשרתות בצה“ל ומעוניינות לשנות את פקודות הצבא והתנהלות הרבנות הצבאית, כך שהיא תתאים גם ליהדות שאינה אורתודוקסית.

”נשות הכותל לא לבד: החיילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, אלו שמנהלות תפילה ומתעטפות בטלית, מתקשות לקיים את מנהגיהן הדתיים בצה"ל“, נכתב בכותרת העיתון, ”עם רבנות צבאית אורתודוקסית ומפקדים שכבולים לנהלים הקיימים, הן נאלצות לכופף את המסורת שהביאו מהבית - או לפחות לחכות איתה עד השבת, מחוץ לבסיס“.

בעיתון ראיינו קצינות וחיילות שהביעו מורת רוח מעצם קיומה של ”עזרת נשים“ בבתי הכנסת הצבאיים, או מכך שלא אפשרו להן להחזיק ספר תורה. העיתון אף הגדיל לעשות ובמקום לראיין גורם צבאי, מצא לנכון לראיין את ראש התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב, שטען כי ”שמונה אחוזים מהישראלים הם רפורמים או קונסרבטיבים... בצה"ל השיעור הוא אף גדול יותר, כי החרדים כמעט ולא מתגייסים“. קריב אף ציין כי התנועה הרפורמית דרשה מהרבנות הצבאית להקצות תקנים לרבנים רפורמים - ונענתה בשלילה.

רוב מוחלט של המשרתים בצה"ל רחוקים מ"במחנה" כרחוק מזרח ממערב (צילום: דובר צהל)

קצין דתי שמשרת בחיל האוויר ומנוי לעיתון, אומר לכיפה: ”אני חושב שזו בושה וחרפה שהעיתון הצבאי הרשמי מתייחס באהדה כה גלויה לרפורמים ומנגד בבוז לרבנות הצבאית. ברור לכולם שרוב מוחלט של המשרתים בצה“ל רחוקים שנות אור מהמציאות הזו. יש כאן עוד ניסיון של ’במחנה‘ לכפות על כולם אג‘נדה שמאלנית. הפתרון הוא לבטל את המנוי ולהעביר בזה מסר“.