אריאל זילבר יקבל פרס מפעל חיים

לאחר שהענקת פרס מפעל חיים מטעם אקו"ם לזילבר נגנזה לפני שנתיים, - באיגוד אמני ישראל (אמ"י) החליטו להעניק לו את הפרס השנה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, נתנאל לייפר כיפה 20/01/16 13:42 י בשבט התשעו

אריאל זילבר יקבל פרס מפעל חיים
Deror avi, ויקיפדיה, צילום: Deror avi, ויקיפדיה

כשנתיים לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות זכייתו של הזמר אריאל זילבר בפרס אקו"ם על תרומתו למוזיקה הישראלית, נודע כי הוא עתיד לקבל פרס "מפעל חיים" מטעם ארגון אמני ישראל (אמ"י) לשנת 2016.

אז, בשנת 2013 אמרו השופטים שבחרו להעניק לו את הפרס כי: "יצירותיו של זילבר בולטות במקוריותן וחדשנותן, תוך שהוא משלב אלמנטים אתניים וסגנונות מוזיקליים חדשים. ניכר כי זילבר הגדיר מחדש את המיינסטרים כשהוא מקרב את השוליים למרכז". בעקבות ביקורת מהשמאל על עמדותיו הפוליטיות של זילבר שונה שם הפרס וב-3 בפברואר הוענק לו פרס על תרומתו למוזיקה, ולא על מפעל חיים‏.

זילבר הפך בעשור האחרון לאחד מאמני הימין כאשר הזדהה עם מגורשי גוש קטיף וכתב שירים פוליטיים, אך בשנתיים האחרונות הוא התמתן מעט מבחינת סגנון השירים שלו ובימים אלו כמה מהסינגלים החדשים שלו כבשו את תחנות הרדיו וזכו לשבחים רבים.

[embed]

]

זילבר עובד בימים אלו על אלבום משיריו של המלחין שמואל צ'יזיק איתו עבד בעבר מתוך קלטת ישנה שמצא עם שיריו של המלחין שנפטר כבר לפני שנים רבות בגיל צעיר יחסית. השירים החדשים נטולי הגוון הפוליטי הזכירו לעולם התרבות הישראלי את השפעתו העצומה של זילבר על המוזיקה הישראלית מה שהביא ככל הנראה לפרס שינתן לו על "מפעל חיים" בתחום.

בארגון אמני ישראל אמרו השנה כי זילבר הוא "יוצר השירים והלהיטים שעיצבו את הגרוב בישראל". בין הזוכים הנוספים נמצאים גם שלמה בר, רבקה גור, יהונתן גפן, נורית הירש, שרה זורב, דובי זלצר, גדי יגיל, יונתן כרמון ואלכס פלג. אות הוקרה מיוחד יוענק למפיק עודד פלדמן.