אלפים התפללו בקבר יוסף

זאת לרגל ספירת "היסוד שביסוד" שבספירת העומר. בצה"ל מותחים ביקורת על כך שכ-200 אזרחים הסתננו לכניסה המתואמת – וסיכנו את כוחות הביטחון

חדשות כיפה אורי פולק 30/05/11 08:01 כו באייר התשעא

אלפים התפללו בקבר יוסף
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

צה"ל תיאם הלילה את כניסתם כאלפיים מתפללים אל קבר יוסף, זאת לרגל ספירת "היסוד שביסוד" בספירת העומר - המיוחסת ליוסף הצדיק. מדובר בכניסה הגדולה ביותר למתחם קבר יוסף, היוצאת לדרך בסיוע המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד" - בחודשים האחרונים ובמיוחד על רקע הירצחו של בן יוסף לבנת ז"ל.

לאורך כל הלילה זרמו אתמול האלפים לקבר, כשסדרני אגודת "שכם אחד" וחיילי חטיבת שומרון מכוונים את האוטובוסים הרבים במהירות ובדייקנות על פי לוח הזמנים. במועצה האזורית שומרון מציינים כי באירוע נכחו, בין היתר: גאב"ד חניכי הישיבות הרב מרדכי גרוס, המקובל הרב רפאל אדרי, ראש מוסדות "ברכת יצחק" ברעננה, המקובל הרב יעקב דויטש מעפולה, מזכיר מועצת החכמים של ש"ס השר לשעבר הרב רפאל פנחסי, משה פיגלין שהגיע עם בנו דוד שנפצע קשה לפני שנה בתאונת דרכים והתאושש בנס, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, הזמר החסידי דדי גראוכר ואישי ציבור ורבנים רבים נוספים.

עם זאת, בצה"ל מתחו ביקורת קשה על האירוע, לאחר שקבוצה של כ-200 מתפללים הסתננה למתחם הקבר ללא אישור או תיאום עם צה"ל, תוך סיכון עצמם וסיכון חיי החיילים. בצה"ל מציינים היום כי קבוצת המתפללים אף התעמתה עם כוחות הביטחון עד לשעות הבוקר. מדובר צה"ל נמסר כי "המסתננים התבצרו במתחם הקבר והתעמתו עם כוחות הביטחון, התנהגות זו מובילה לסיכון עצמי וסיכון מיותר של חיילי צה"ל אשר בעקבות כך נאלצו לפעול גם באור יום, בעומקה של העיר שכם".

עוד מציינים בצה"ל כי במהלך הלילה התקבלו תלונות של פלסטינים על פגיעה ברכוש אשר ייבדקו לעומקן על ידי הגורמים הרלוונטיים. "בצה"ל רואים בחומרה את ההתנהלות וההתנהגות הבלתי אחראית של המסתננים וייבחנו בשיתוף גורמי הביטחון השונים את אופי אבטחתן והסדר הציבורי של הכניסות הבאות", הודגש.

תמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריה