איזור התעשייה: הכירו את דניאל בר, דובר המשרד לשירותי דת

בר שונא אנשים עם אגו, מעריץ את אברהם אבינו כמודל לחיקוי, אוהב לשחק כדורסל וחושב שהרשתות החברתיות עשו רק טוב לתקשורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/13 18:33 יח בתמוז התשעג

איזור התעשייה: הכירו את דניאל בר, דובר המשרד לשירותי דת

דניאל בר (32), נשוי+3, מתגורר ברחובות. משמש כדובר המשרד לשירותי דת.

איך התחלתי, מה עשיתי קודם: התחלתי בגיל 16 עם עריכת העלון השכבתי ולאחר מכן, הירחון הבית ספרי, לאחר שירות ברבנות הצבאית כמש"ק דת בחיל הים ואח"כ בזרוע היבשה תחת הרב וייס (אשר עם שחרורי מונה להיות הרבצ"ר) ומספר עבודות מזדמנות (מכירות) עברתי מספר תפקידי ביניים בניהול (בענף הסלולאר והמזון). כתבתי במקומונים (חרדיים בעיקר: "השבוע- קו עיתונות דתית" וב"הד העיר" ) וניהלתי את פורום רחובות באתר "מקומיני". בשנת 2008 עם הקמתו של הפורום הדתי לאומי ברחובות בראשותו של אמיתי כהן מוניתי להיות דובר הפורום ושנה אח"כ קיבלתי הצעה דרך חבר משותף להתחבר למפלגת "תקומה" כדובר ואחראי תקשורת פנימית. בשנת 2011 הצטרפתי למשרד לשירותי דת.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם: יש שני סוגי בני אדם, האחד מגיע לו הכול בקלות, מהר ומיד. השני צריך להתאמץ יותר. אני שייך לסוג השני, למדתי וסיימתי תואר ראשון ולאחריו תואר שני במנהל עסקים כשהנטל הן הכספי (מימנתי לבדי את הלימודים) והן הנפשי (לגדל ילדים תוך כדי) מלווים אותי. היום בהסתכלות אחורה, אני לא יודע איך עשיתי זאת, כנראה הרבה כוחות מבורא עולם (וזה המקום להודות לו).

פספוס אחד בקריירה: אין בינתיים. בטוח יהיו בהמשך.

רגע אחד לנצור: לידת בני הבכור ניתאי.

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר: עוד לפני התפילה, צחצוח השיניים ומקלחת הבוקר (עליה אני לא יכול לוותר) בודק מיילים וסורק את אתרי החדשות באייפון.

מה אתה הכי שונא בעבודה שלך: אנשים עם אגו (כ"כ מיותר, יום אחד אנחנו פה, מחר אנחנו שם, ראיתי את זה קורה מול עיניי הרבה, מי שהיה בתפקיד בכיר וכבר לא ולהיפך)

איך נראית השבת שלך: שיעורי תורה, שינה וזמן עם הילדים (שלושה עיסוקים להם אני פחות זמין באמצע השבוע).

מודל לחיקוי במקצוע: אברהם אבינו - בצניעות ובנחישות הצליח לשכנע רבים לעבור "לצד הנכון" וכל זאת, בלי פייסבוק. מקצועית, יש כמה.

תחביבים: פעם בשבוע מרצה לגמול השתלמות בתחומי השיווק, השירות והתקשורת. אבל, התחביב הכי בולט הוא כדורסל. בימים אלה ממש טורניר בתי הכנסת בכדורסל ברחובות בעיצומו ובשעות הפנאי מקדיש את הזמן לאימונים.

איך אתה רואה את מצב התעשייה בימינו: התקשורת עוברת בשנים אלו מהפכות של ממש, השילוב של הרשתות החברתיות בתפקידו של הדובר הוא קריטי וחשוב להצלחתו ולהצלחת הארגון אותו הוא מייצג. עם זאת, חשוב להבין כי היתרון של הרשתות החברתיות בהצגת תכנים שונים אליהם הציבור לא הגיע בעבר אם בגלל עריכה מגמתית או סתם מחוסר תשומת לב וחשיבות לנושא חשוב לאין ערוך בעיקר לארגונים/ גופים ו/או עמדות שקשה להם/ן להגיע למיינסטרים.