איזור התעשיה: הכירו את הילה זליגמן, סמנכ"ל ודוברת "בית הלל"

זליגמן פותחת כל בוקר בבדיקת מייליםפייסבוק באייפון, היישר מהמיטה. היא נהנית מהיתרונות של עבודה מהבית, גאה בהישגיה בעבר ומתחרטת על שסירבה לתפקיד בלשכת רה"מ

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/13 11:05 יז בניסן התשעג

איזור התעשיה: הכירו את הילה זליגמן, סמנכ"ל ודוברת "בית הלל"

הילה זליגמן (36), מתגוררת בגבעת שמואל. משמשת כיום כסמנכ“ל וכדוברת ארגון רבני ”בית הלל“.

איך התחלתי, מה עשיתי קודם: בראשית דרכי עבדתי בטלוויזיה הישראלית, ברשות השידור, כתחקירנית, ומאוחר יותר כרכזת מערכת ומפיקה בפועל. במסגרת עבודתי הייתי מעורבת בהפקת תוכניות רבות בערוץ הראשון, ביניהן תוכנית המוסיקה "תוצרת הארץ",תוכנית הקולנוע "טלסינמה", תוכנית הבישול "שום, פלפל ושמן זית", משדרי קדם האירוויזיון והאירוויזיון, משדרים גדולים לכבוד יום העצמאות, במעמד ראש הממשלה, הרמטכ"ל ובכירים נוספים.

בעברי הקמתי וניהלתי בפועל את מטה 40 שנה לאיחוד ירושלים.

בשנים האחרונות שימשתי כדוברת ויועצת תקשורת במשרד יחסי הציבור וניהול המשברים "רימון כהן שינקמן" וניהלתי תיקים של לקוחות רבים, ארגונים, מוסדות ואישי ציבור, הן בתחום יחסי הציבור והדוברות והן בתחום ניהול המשברים.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם: בכל תפקיד בו שימשתי בחיי ישנם הישגים ופסגות שזכיתי לכבוש. במערכת הבחירות הקודמת (2009) שימשתי כיועצת תקשורת ועוזרת בכירה למנהל האסטרטגי והתקשורתי של קמפיין הליכוד לראשות הממשלה, רוני רימון. רגע ההכרזה על בנימין נתניהו כראש הממשלה הבא היה בהחלט רגע של סיפוק מקצועי.

גם אירועי שנת ה-40 לאיחוד ירושלים שניהלתי, במסגרתם התקיימו עשרות רבות של אירועי ענק ברחבי העיר, הם רגעים של הצלחה וסיפוק גדול. אפשר למנות ביניהם את ההצגה "בוסתן ספרדי" של תיאטרון הבימה, בגן סאקר, לראשונה במופע פארק בישראל, בפני כ-20,000 איש, קונצרט גאלה על חומות ירושלים ועוד.

בקיץ האחרון הפקתי תכנית את ועידת החינוך של ישראל, של הסתדרות המורים, ועידת ענק, בה נטלו חלק כאלפיים אנשי חינוך, במשך יומיים והשתתפו בה כל בכירי מקבלי ההחלטות במדינת ישראל.

ההישג המרכזי בעבודתי הנוכחית עד כה, כסמנכ"ל ודוברת בית הלל, הוא ההצלחה בחשיפת הארגון ובמיצובו כקול תורני אחראי, שקול, קשוב ובעיקר מרכזי, בהווייה הישראלית. ברמה האישית, אני מרגישה שבורכתי לעבוד בארגון שאני מאמינה בו ומזדהה עם מטרותיו ועם השקפת העולם שהוא מייצג, וזה לא מעט!

פספוס אחד בקריירה: בתום מערכת הבחירות בשנת 2009 הוצע לי, מספר פעמים, לשמש בתפקידים שונים בלשכת ראש הממשלה. מטעמים שונים, הדבר לא יצא אל הפועל, אך אני מרגישה שיש סיכוי שזה עוד יקרה בעתיד, בתפקיד זה או אחר.

רגע אחד לנצור: שנת 2007, יום ירושלים, פתיחת חגיגות 40 שנה לאיחוד ירושלים. חודשים רבים אנחנו עמלים על הפקת אירועי הפתיחה, שיש להם אלמנטים ממלכתיים ופסטיבליים כאחד, במוקדים שונים ברחבי העיר, כולל טקס פתיחה ממלכתי בגבעת התחמושת. בבוקר אותו היום, גשם זלעפות פוקד את ירושלים ושבר ענן מעל העיר מציף אותה בעשרות מילימטרים של גשם בזמן מאד קצר. מיותר לציין, שכל האירועים והחגיגות בוטלו בו ברגע.

מה אני עושה כשאני קמה בבוקר: בודקת בפלאפון מיילים, פייסבוק ואת הפייסבוק של בית הלל, לראות מה התחדש. עוברת על כל העיתונים היומיים ועל אתרי האינטרנט המרכזיים. כרגע אין לנו משרדים, כך לשעבודה מהבית יש הרבה יתרונות מובנים.

מה אני הכי שונאת בעבודה שלי: מקום העבודה ואני די חדשים זה לזו ואני בהחלט לא יכולה לדבר על שנאה לדבר כזה או אחר. מטבע הדברים, בארגון גדול כמו בית הלל, ההתנהלות שקולה וכל צעד נבחן לכל היבטיו. לאדם אקטיבי (אולי אפילו היפר אקטיבי) כמוני, לפעמים בא "לרוץ קדימה" בכל הכוח, ואני צריכה לרסן את עצמי קצת.

בנוסף, מכיוון שבאמת, כל מילה שיוצאת מטעם הארגון נשקלת ונמדדת, קשה לי עם הדרך בה הדברים לעיתים מוצגים בתקשורת. התחושה שאין שליטה מלאה על מה שנכתב או נאמר בתקשורת קצת קשה לי.

איך נראית השבת שלי: הרבה חברים, ערימה גדולה של עיתונים (כל שבת זו משימה חדשה, לסיים לקרוא אותם...), בית כנסת והרבה אוכל טוב. אני מאד אוהבת לארח סביב שולחני וגם לבשל - וברוב השבתות אני אכן מארחת כמות לא מועטה של חברים.

מודל לחיקוי במקצוע: שלושת השותפים במשרד יחסי הציבור שעבדתי בו קודם, רוני רימון, בני כהן ותמי שינקמן - כל אחד מהם איש מקצוע מעולה, מכל אחד מהם למדתי המון, עם שלושתם אני מתייעצת לא מעט וכולם חברים טובים שלי! בורכתי בהיכרות איתם ובעבודה המשותפת.

איפה אני בעוד עשר שנים: מקצועית - מקווה להמשיך ולעשות דברים שאני מאמינה בהם. אני שואפת להמשיך בתפקיד שמשלב אלמנטים ניהוליים ואלמנטים מתחום התקשורת. אני לא ממש יכולה לסמן את המטרה ולדעת לאן בדיוק אני חותרת. אף פעם לא ידעתי לאן יובילו אותי הדרכים. אבל הקב"ה כיוון את הדברים עד היום וכך יהיה גם בהמשך.

איך אני רואה את מצב התעשייה בימינו: שוק התקשורת עובר תהפוכות רבות, אבל המהפכה הגדולה שאני יכולה לציין, היא ההשתלבות של קולות נוספים במרחב התקשורתי, עובדה משמחת וחשובה מבחינתי. עושר הדעות וריבוי הקולות יביא את התקשורת הישראלית למקום טוב יותר וייתן ביטוי וייצוג נכון ואמיתי לשלל הקולות והדעות בחברה הישראלית. אנו, בבית הלל, שואפים לאותה מטרה, לתת ביטוי לקולות השונים בחברה הישראלית ולאחד אותם תחת בית אחד, בית היהדות מאירת הפנים.