איזור התעשיה: הכירו את אריק בן שמעון, יועץ התקשורת של אורי אריאל

בן שמעון גאה בכך שהצליח להרגיל את השר אורי אריאל להתמודדות מול התקשורת ואתגריה. וכן, הוא הכי שונא לחשוב שיש לו אייטם מעולה - שלא לא מעניין אף אחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/13 11:20 כג בניסן התשעג

איזור התעשיה: הכירו את אריק בן שמעון, יועץ התקשורת של אורי אריאל

אריק בן שמעון (34) נשוי ואב לארבעה, מתגורר במעלה אדומים. משמש כיום כיועץ התקשורת של שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (”הבית היהודי“).

איך התחלתי, מה עשיתי קודם: את הקשר הראשון לתחום התחלתי כבעלים משותף של עיתון מקומי קטן בשם "על המקום" שיצא לאור בין השנים 2005 - 2007 באזור גוש עציון, קרית ארבע, הר חברון והשכונות הדתיות בירושלים. לאחר מכן שימשתי במשך כמעט שנתיים ככתב של רשת מקומונים באזור ירושלים כשבמקביל שימשתי גם כדובר במשרה מלאה ללא תשלום של תנועת "רעננים- צעירי הציונות הדתית". כעבור תקופה הגיעה ההצעה מלשכת ח"כ אורי אריאל כשבמקביל עד הבחירות שימשתי גם כדובר סיעת ”האיחוד הלאומי“ בכנסת.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם: אני חושב שההישג העיקרי שלי הוא הדרך בה עברתי עם אורי מתחילת העבודה המשותפת שלנו. זה לא סוד שאורי לא היה חסיד גדול של תקשורת במהלך כל השנים האחרונות. אבל בעבודה קשה, ככל שעבר הזמן התקשורת וגם הציבור למד להכיר אותו יותר, וגם הוא למד ליהנות מהעבודה מול התקשורת. העובדה שהיום הוא פותח איתי את השבוע בשאלה "מה הולך להיות כתוב בשבת הקרובה" מעידה על ההצלחה ועל המהפך שחל בו, ואני גאה שהיה לי חלק בזה.

פספוס אחד בקריירה: אין לי משהו נקודתי לשים עליו את האצבע. לצד ההצלחות היו לא מעט פספוסים. החיים של יועץ תקשורת רצופים כל הזמן הצלחות ואכזבות ואם נתחיל להתמקד בפספוסים שלנו, לא נתקדם. אני מעדיף להפיק לקחים מהר, לשפר מה שצריך, ולהמשיך קדימה.

רגע אחד לנצור: אייטם ראשון שנכנס לתקשורת. התרגשות שלא תחזור.

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר: בודק מיילים ועובר במהירות על כותרות האתרים דרך האייפון. אם צריך להגיב על משהו, אני מגיב, ואם לא מתפנה להכין את הילדים לגן.

מה אתה הכי שונא בעבודה שלך: כשיש אייטם שאתה בטוח ששווה כותרת טובה והוא בקושי מעניין מישהו.

איך נראית השבת שלך: שקט. דממה. בלי אייפון, אייפד, לפטופ וכו'. הרבה שינה, משתדל לשחק עם הילדים וקורא קצת כתבות מעניינות בעיתוני סוף השבוע. משתדל לדלג על המוסף הפוליטי עד מוצ"ש.

מודל לחיקוי במקצוע: שני אנשים: הראשון - זאב ינאי, אחד מיועצי התקשורת המוכשרים בארץ, וגם אחד המורים הראשונים שלי בתחום. עד היום אני נוהג התייעץ איתו כשאני צריך דעה מקצועית נוספת. לימד אותי שאפשר גם להיות יועץ תקשורת וגם להישאר בן-אדם. זה לא כזה ברור מאליו במקצוע שלנו. השני - אורי אריאל, שאני מלווה אותו בצורה צמודה בשנתיים האחרונות. אני לומד ממנו כל יום מהי עבודה קשה ואיך באה לידי ביטוי האמרה "מים שקטים חודרים עמוק". היכולת לעבוד עם כל אדם כדי להשיג את המטרה, שיקול הדעת שלו, היכולת לנתח מצבים בקור רוח ולפעול תחת לחץ הם דברים שאני מנסה לחקות גם כן.

איפה אתה בעוד עשר שנים: תתקשר בעוד עשר שנים ואגיד לך.

איך אתה רואה את מצב התעשייה בימינו: אני חושב שתעשיית הדוברות והיח"צ נמצאת דווקא בתקופה טובה. כמעט כל עסק היום צריך יח"צ וכל עסק היום פועל בזירת הניו מדיה, והביקוש לאנשי יח"צ הולכת וגוברת. בתחום העיתונות המצב לצערי פחות טוב. אני זוכר כמה אני הרווחתי שם, וכמה הקולגות שלי מרוויחים שם כיום כשברקע כמובן כל הזמן חרב הקיצוצים. אני כן חושב שמי שצורך חדשות, וטקסטים דרך האינטרנט צריך לשלם. בדיוק כמו ששילם כשהוא קנה עיתון. מישהו הרי עבד בשביל זה וצריך לקבל על זה שכר. יש מגמה כעת בעולם וגם בארץ למעבר לגביית תשלום על העיתונות המקוונת, זה לא פשוט כי זה דורש שינוי הרגלי צריכה, אבל אני מקווה שזה יצליח.