אזור התעשייה: הכירו את לירון הרשקוביץ

מדרשיסט גאה, עוסק 6 שנים בלובינג והיה בין המקדמים של חוק 'צהר' בכנסת, חי ונושם את הלקוחות, לטוב ולרע. הכירו את לירון הרשקוביץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/17 11:00 יג בניסן התשעז

אזור התעשייה: הכירו את לירון הרשקוביץ

לירון הרשקוביץ, בן 37, נשוי ללירן ואבא למיה, מלאכי ולביא, מתגורר בנווה עוז פתח תקווה. עוסק בלובינג לחברות גדולות במשק.

(צילום: דוברות)

תפקיד נוכחי:

יו״ר חברת הייעוץ והלובניג ״ריפבליק יועצים״, מחברות הייעוץ והלובינג המובילות בישראל. לצדי בניהול החברה כמנכ״ל מבשרת נבו, 37, מקיבוץ עין צורים, נשואה ואמא ל 4 ילדים.

איך התחלתי, מה עשיתי קודם:

מזה שש שנים שאני בענף הייעוץ והלובינג בישראל, טרם לכך הגעתי מעולמות הפיננסים בעיקר ענף הבנקאות והביטוח.

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם:

ישנם כמה חקיקות צרכניות שהיתי מעורב בהם כיועץ, המרגשות ביותר עבורי ושנחקקו בליבי הינם ״חוק ישראכרט״ שפתח את שוק הסליקה בישראל לסליקה צולבת ומשפיע על כלל הצרכנים והעסקים הקטנים בישראל, השני הינו ״חוק צהר״ שמאפשר לכל זוג בישראל להירשם לנישואין היכן שנפשם חפצה ומנע עליה במספר הזוגות הנישאים בחו״ל.

פספוס אחד בקריירה:

טיול אחרי צבא, התחלתי ללמוד משפטים מיד אחר השחרור, על אף על היתרונות, מרגיש לי חסר...

רגע אחד לנצור:

לידת ביתי הגדולה מיה, אחרי 6 שנות נישואין, רגע ששינה את חיי מקצה לקצה והכניס אותם לפרופורציות אמיתיות.

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר:

״מודה אני לפניך״ הודיה להקב״ה על יום חדש, מעיר את הילדים ולוקח אותם למסגרות בזמן איכות שאין לו שיעור.

מה אתה הכי שונא בעבודה שלך:

המילה שנוא לא קיימת אצלי, אבל אם יש משהו שקשה לי איתו זה שאני חי ונושם את הלקוחות, שרע להם רע לי ושטוב להם טוב לי, אז תבינו מה קורה לי בכל משבר של לקוח

איך נראית השבת שלך:

שבת זו מנוחת אמת, הזמן למשפחה, הקפדה מלאה על הכנסת אורחים (מכורים לאורחים), זמן לעבור על כל מה שקרה במהלך השבוע ובעיקר להיות עם הילדים המתוקים שלי.

מודל לחיקוי במקצוע:

שר המשפטים יעקב נאמן ז״ל הוכיח יום יום שעה שעה מה הוא המושג ״מדרשיסט״ ומה הוא טומן בתוכו. אצטט מתוך ספרו שיצא לאחר מותו השנה (אל תירא עבדי יעקב) : ״מחזור י׳ הוא מאפיין, כמעט כמו שם המשפחה, הרבה יותר מפרטים אינפורמטיביים כגון מספר תעודת הזהות, גובה או גיל. כך גם התואר ״מדרשיסט״ אומר עליך הרבה כאדם. הוא אומר כמובן היכן למדת, אבל הוא מציין גם מה הוטמע בך ומהם ערכיך״.

מבחינתי המדרשייה והרב יגל זצ״ל, מעבר להוריי שיחיו, הם אשר עיצבו אותי והפכו אותי למה שאני, ״מדרשיסט״ זו תופעה שלא ניתנת להסבר.

הדבר המדהים הוא שהשותפה שלי מבשרת נבו הייתה יועצת בכירה של יעקב בהיותו שר המשפטים, ששואלים אותי מה משותף למבשרת ולי אני עונה ערכי היסוד ותפיסות העולם המובנים בנו, הראיה לכך היא שאפילו מקור ההשראה משותף.

איך אתה רואה את מצב התעשייה בימינו:

אנחנו בדיוק בימים בהם נמכרה קבוצת מובילאיי לאינטל, מדובר בגאווה ירושלמית ציונית אמתית, פיתוח של מיטב המוחות בישראל בראשותם של פרופסור אמנון שעשוע וזיו אבירם שהתעקשו לפתח את כל פעילותם מעיר הבירה - ירושלים! גאווה לאומית!

על אף זאת אני חושב שיש עוד המון מה לעשות כדי לעודד תעשיה בישראל, תוך הפחתת רגולציה והקלות רבות, כדי להביא להתפתחות תעשייה, מסחר ושירותים שקורסים תחת הנטל הרגולטורי והאתגרים היומיומיים.