אברי גלעד: אורי אורבך שינה את דעותיי על המגזר הדתי

במפגש עם סטודנטים אמר איש התקשורת אברי גלעד כי המפגש עם הציבור הדתי לאומי השפיע עליו רבות. "הייינו מדברים שעתיים בשבוע, ואורבך היה מביך אותי פעם אחר פעם, מה שהיה גורם לי למפח נפש"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 29/12/15 13:57 יז בטבת התשעו

אברי גלעד: אורי אורבך שינה את דעותיי על המגזר הדתי
ויקיפדיה העברית, צילום: ויקיפדיה העברית

"אני מנסה לתת מידה של הומור, חיוביות ולאומיות. בעיני לאומיות זה לא לראות את כולם כשווים. אני לא מתבייש להגיד שאני מעדיף את בני העם שלי, אני לא האו"ם" כך אמר אתמול (ב') איש התקשורת אברי גלעד במפגש עם סטודנטים מאוניברסיטת אריאל. בשיחה אמר גלעד כי הוא לא מאמין בתקשורת אובייקטיבית. "אני נותן העדפה בתוכנית שאני מגיש לדעות לאומיות ולא נותן פתחון פה למי שאני מגדיר כאויב".

שנים רבות גלעד השתייך בדעותיו למחנה השמאל, אך עם השנים התהפכו דעותיו. כאשר נשאל מה השפיע עליו וגרם לו לזוז לצד השני של המפה הפוליטית, ציין כי המפגש עם אורי אורבך וג'קי לוי שמשתייכים למגזר הדתי לאומי, שינו אותו מאוד "היינו מדברים שעתיים בשבוע, ואורבך היה מביך אותי פעם אחר פעם, מה שהיה גורם לי למפח נפש ומביא אותי למקום של הכללות וקללות".

גלעד הוסיף ואמר כי המפגשים הרבים עם אורבך הביאו אותו לתחושה שהוא מדקלם מסרים ריקים מתוכן "שם למדתי שאם אחרי שבע 'למה' אני לא מסוגל להגן על עמדתי, כנראה שאני לא באמת עומד מאחוריה".

אברי גלעד טען כי כיום הוא לא איש ימין אך לדבריו, עמדות השמאל אינן חדות ובהירות מספיק מול עמדות הימין "מה שלקחתי מאורי אורבך זה ההבנה שעמדות השמאל הם ילדותיות. ילד קטן שניצב בפני בעיה רוצה פתרון כאן ועכשיו, אבל מגיע רגע שבו אדם סביר חייב להגיד ניסיתי, אין פתרון בעת הזאת, וצריך לחיות כך. אנחנו אומנם משלמים מחיר על המשך הכיבוש בהפיכה של החברה שלנו לאלימה יותר וכן הלאה, אבל אם אני צריך לבחור בין למות לבין להיות אלים, אני בוחר באלימות. יחד עם זאת אני בהחלט מקווה שיהיה תיקון בעתיד."

בתשובה לשאלה האם שילם מחיר בכך שהשתנתה דעתו הפוליטית ענה גלעד: "אני איבדתי כמה חברים טובים בעקבות השינוי. בנוסף, התחלתי לזכות להשמצות קבועות ב"הארץ", אך בעיני זאת מחמאה. כאשר מקללים ולא מגיבים בצורה עניינית, זה גורם לי להבין שאני במקום הנכון."

בהתייחסות למפת התקשורת כיום, אמר גלעד: "יש כיום בתקשורת הממסדית שמאלנות עיוורת, וזה מפריע לי. זה מאוד בולט שיש עריכה נגועה משיקולים פוליטיים. יחד עם זאת, התקשורת כיום משתנה מול עיננו כי העם אומר את דברו. הדבר לא קורה בגלל שהתקשורת הממסדית משתנה, אלא בעקבות כניסה של שחקנים חדשים לזירה שנותנים פייט כדוגמת ערוץ 20, שאני מאמין שהשפעתו תגדל עם הזמן. אני מקווה שהדבר יביא לאיזון בתקשורת ולא שיביא להיפוך לתקשורת ימנית חלילה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן