תעלומת מודעות הבחירות סוף סוף נפתרה

הבוקר (ה') התפרסמו בכמה עיתונים מודעות של המועמדים לראשות עיריית ירושלים בגודל מזערי. יצאנו לבדוק האם מדובר בחיסכון בצבע או בעניין מכוון

חדשות כיפה גלעד כהן 11/10/18 14:27 ב בחשון התשעט

תעלומת מודעות הבחירות סוף סוף נפתרה
יוסי דייטש ממוזער, צילום: ללא קרדיט

אם גם אתם פתחתם היום את עיתון "בשבע" או "מקור ראשון" בוודאי ראיתם מספר מודעות של המועמדים לראשות עיריית ירושלים שנראות כמו טעות הדפסה. אם גם אתם אמרתם לעצמכם, שככל הנראה מדובר בטועת גרפית או בטעות הדפסה, תחשוב שוב.

אז ככה, מסתבר שעל פי חוק "הגבלה של מודעות מודפסות (תיקון מס' 8) תשמ"ט-1989 סעיף 10(א): "לא תהא תעמולת בחירות באמצעות מודעות מודפסות המוצגות ברבים. ננסה לפשט לכם את הדברים מכיוון שבכל זאת, מדובר בחוקים ומשפטים.

להמחשה

להמחשהצילום: ללא קרדיט

אלו ההגבלות העיקריות בחוק "הגבלה של מודעות מודפסות": 

  • המודעה לא תהא גדולה מ-50 על 70 סנטימטר. 
  • המודעה תישא את שמו ומענו של המדפיס שהדפיס אותה ושל האדם האחראי להזמנתה.
  • אם פעל אותו אדם מטעם סיעה, רשימת מועמדים, מועמד בבחירות מיוחדות לראש רשות מקומית או גוף אחר, תישא המודעה את שם הסיעה, רשימת המועמדים, המועמד או הגוף כאמור, או את האות או הכינוי של הסיעה או רשימת המועמדים.
  • המודעה לא תודבק אלא על לוחות מודעות שייעדה רשות מקומית דרך קבע להדבקת מודעות או שייעדה במיוחד להדבקת מודעות של תעמולת בחירות לקראת בחירות.

(תיקון מס' 8) תשמ"ט-1989 בחוק סעיף ב' אומר כי לא תהא תעמולת בחירות באמצעות מודעות מודפסות המתפרסמות בעיתונים יומיים, בשבועונים או בירחונים, אלא בהגבלות כי המודעה לא תהא גדולה מ-40 אינץ';.

לקינוח, נספר לכם שגם אסור בתכלית האיסור, על פי חוק להשתמש בכלי טיס או כלי שיט ככלי לתעמולת בחירות, כך שאם אתם רואים מטוס בשמיים או אוניה בים שעליהם סיסמאות נדושות ופרצופים רציניים, אתם מוזמנים להגיש תלונה לוועדת הבחירות.

גם זה אסור על פי חוק

גם זה אסור על פי חוקצילום: shutterstock

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן