תנועת עזרא צועדת עם ההיסטוריה

לרגל ציון 100 שנה לתנועת הנוער, חניכיה החלו במהלך חופשת הפסח לצעוד על שביל ישראל מהצפון לדרום. מזכ"ל התנועה: "מראה את החיבור העמוק לארץ שלנו. השביל מחבר את כל חלקי העם מהפריפריה והמרכז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/19 20:23 י בניסן התשעט

תנועת עזרא צועדת עם ההיסטוריה
מטיילות בשביל ישראל. חניכות ובוגרות התנועה, צילום: עזרא גבאי - דוברות ח"כ שולי מועלם רפאלי

בתנועת הנוער עזרא החליטו, לרגל ציון 100 שנה להקמתה, לאתגר את חניכיה בטיול על שביל ישראל מהצפון לדרום.

מאות חניכי ובוגרי תנועת עזרא יצעדו, במהלך חופשת הפסח ועד לקיץ, על כל שביל ישראל. בקיץ הקרוב, לאחר שכולם יסיימו את השביל כולו, יתקיים אירוע הוקרה למשתתפים.

מטיילים בשביל ישראל

מטיילים בשביל ישראלצילום: עזרא

מציינים 100 שנה לתנועה

מציינים 100 שנה לתנועהצילום: עזרא

הנהלת התנועה חילקה את המסלול הארוך למקטעים, כך שכל קבוצה תצעד במקטע אחר. המטרה: לגרום לעשרות אלפי חניכי התנועה לסיים את שביל ישראל תוך פחות מחצי שנה. במהלך תקופה זו, שהתחילה במסע פסח  עד הקיץ, יצעדו חניכי התנועה ובוגריה במקטעי שביל ישראל, אבל לא צעדה רגילה בשבילים כפי שרבים מהתושבים והתיירים עושים . כל קבוצה למדה  לעומק על המקטע בו היא צועדת במסע, החניכים יכירו את ההיסטוריה של כל האיזור בו הם מטיילים במהלך המסע, הקבוצות שישתתפו בפרויקט עברו תדריך מסודר וקיבלו גם ערכה עם הוראות לפעילות מלווה לשביל לפי צרכי האיזור: בחלק מהמקומות יהיה צורך בשיפור פני השטח – ניקיון, סידור שבילים וכו' ובחלק ישתתפו החניכים בבניה אקולוגית בשטח.

החניכים בטיול

החניכים בטיולצילום: עזרא

יסיימו את השביל עד הקיץ. חניכי עזרא

יסיימו את השביל עד הקיץ. חניכי עזראצילום: עזרא

בנוסף, המטיילים ילמדו במהלך המסלול גם על הדמויות והאירועים מהתנ"ך הקשורים לאיזור בו הם צועדים והקבוצות קיבלו מהתנועה  ערכה המחברת בין השטח לבין סיפורי התנ"ך שאירעו באותם מקומות. בתנועה מתכננים גם להפגיש במהלך המסע את החניכים והתושבים המתגוררים בקרבת השביל.

שאול דה מלאך מזכ"ל התנועת עזרא: "התנועה שלנו רואה בשנת המאה שנה משמעותית שתתן לחניכים משמעויות מעבר לשגרה היומיומית, שביל ישראל מראה את החיבור העמוק לארץ שלנו והשביל בעצם מחבר את כל חלקי העם מהפריפריה והמרכז".

החניכים בטיול

החניכים בטיולצילום: עזרא

מטיילים על שביל ישראל. חניכי התנועה

מטיילים על שביל ישראל. חניכי התנועהצילום: עזרא