דובר צה"ל: שירות לאומי חשוב - אבל הצבא קודם

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אומר בראיון ל'שביעי' כי צה"ל הוא צבא עם ממלכתי ושב'עלי' גדלים מפקדים מעולים. על השירות הלאומי אמר "שירות בעל תרומה חשובה, אבל הצבא הוא הבחירה הראשונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/18 11:43 כא באב התשעח

דובר צה"ל: שירות לאומי חשוב - אבל הצבא קודם
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: ארנון בוסאני

תא"ל רונן מנליס, דובר צה"ל התייחס בסוף השבוע בראיון ל'שביעי' על כמה סוגיות שעומדות על סדר היום בחברה הישראלית. מנליס ענה על סוגיות כמו הדתה בצה"ל, שילוב נשים ביחידות קרביות ואפילו על מכינת עלי.

תא"ל מנליס אומר על המצב בעזה כי תושבי הרצועה נשלטים על ידי ארגון טרור מסית ומדכא שאינו דואג לתושבים. חמאס בוחר באופן ציני ומכוון לסכן את תושבי הרצועה ולפגוע במצבם. "חמאס היא אחת מזרועות תמנון הטרור האיראני שממשיך לספוג כישלונות והפסדים ביעדים שהציב לעצמו"

מנליס התייחס גם לטענות כי קיימת היום "הדתה" בצה"ל ואמר כי מתפקידו של צה"ל לאפשר לכולם להרגיש בנוח ויש לטפל בכל חריגה מנהלים כאלה ואחרים בצה"ל. לגבי תא"ל במיל' עופר וינטר שנבחר לאחרונה לשמש כמזכיר הצבאי של שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר "מפקד מוכשר ואמיץ. שירתנו יחד בעזה".על שילוב נישם בצה"ל אמר "צה"ל הוא צהא עם ממלכתי ונשים הן חלק מעם ושילובן תורם לצה"ל".

תא"ל מנליס ואלוף מוטי אלמוז

תא"ל מנליס ואלוף מוטי אלמוזצילום: דובר צה"ל

תא"ל הכיר בשירותו גם את הרב אביחי רונצקי זצ"ל ואמר עליו "זו פרידה עצובה מאדם ומפקד נערץ. ביליתי איתו הרבה שעות בסיורים בימי שישי בשומרון".

על אזרחי ישראל שנמצאים בעורף אמר מנליס כי הוא חזק ומחזק. "תמיד בצו השעה הוא מוכיח איתנות. מי יכול לשכוח את כמות החבילות והאול במבצע צוק איתן?"

על הנעדרים סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס "מצווים להשיב הביתה את לוחמינו"