"שהחייני וקיימני לזמן הזה". משה ליאון הדליק נר חנוכה בכותל

ראשי העיר ירושלים, היוצא והנכנס, השתתפו בהדלקת נרות חנוכה בכותל המערבי, יחד עם רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, רב הכותל ומפקדי משטרה. ליאון: "מתחייב שבע"ה אעשה כל מאמץ לאחד את כל תושבי ירושלים יחדיו. מכל סוגי הקשת.

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/18 20:40 כה בכסלו התשעט

"שהחייני וקיימני לזמן הזה". משה ליאון הדליק נר חנוכה בכותל
ליאון וברקת בכותל המערבי, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

הערב (שני) התקיימה הדלקת נר שני של חנוכה בכותל המערבי, בהשתתפות רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, ראש העיר היוצא ניר ברקת, ראש העיר הנכנס משה ליאון, מפקדי מרחב דוד במשטרת ישראל, וקהל רב.
 
 הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים בירך כי נזכה לראות בכוהנים מדליקים במנורה בבית המקדש ולבנין בית המקדש במהרה בימינו אמן".

משה ליאון מדליק נר חנוכה בכותל

משה ליאון מדליק נר חנוכה בכותלצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

 
ראש העיר היוצא, ניר ברקת, סיפר כי "אני זוכר את ההתרגשות העצומה להיות באיחודה של ירושלים אחרי אלפיים שנות גלות. כאן עשיתי בר מצוה, כאן נשבעתי בצנחנים ופעם אחר פעם, מצאתי את עצמי מתרגש כאן בכותל המערבי. אני זוכר שהחלטתי לפני 17 שנה לעזוב את כל עיסוקיי ולהתמקד במשימת חיי- לעזור לירושלים שלנו להצליח. אני מודה לכם, ומברך את ראש העיר הנכנס שנמשיך לראות ירושלים מתפתחת".  
 
ראש העיר הנכנס, משה ליאון, הודה לרב הכותל ולראש העיר ואמר כי "רק כאן במקום הכי קדוש אפשר להבין את כובד המשקל של ראש עיריית ירושלים. זכיתי לקבל את השרביט של הובלת העיר בשנים הקרובות. אני רוצה קודם כל להודות לקב"ה שזיכה אותי. "ואני בחסדך בטחתי יגל ליבי בישועתך, אשירה לה' גמל עלי. ברוך שהחייני וקיימני והגיענו לזמן הזה". אחרי אלפיים שנה אני עומד כאן נרגש ומתחייב שבע"ה אעשה כל מאמץ לאחד את כל תושבי ירושלים יחדיו. מכל סוגי הקשת. על מנת שאנחנו כתושבי ירושלים נוכיח לעם ישראל לעם היהודי שאפשר וחייבים לחיות באחדות. ובהחלט גם לשמור על צביונה היהודי של העיר ירושלים."

הרב אריה שטרן מדליק נר חנוכה

הרב אריה שטרן מדליק נר חנוכהצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי