רמי סדן הודח מתפקידו כיו"ר חדשות 10

בסופו של דבר הוא הודח. מספר חודשים לאחר שהואשם בגזענות, הודח רמי סדן מדירקטוריון חדשות 10. זאת לאחר שבדיקת קורות חייו ע"י הרשות השנייה לימדה כי חלו אי דיוקים בטופס המועמדות שהגיש

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/10/16 13:52 ז בתשרי התשעז

רמי סדן הודח מתפקידו כיו"ר חדשות 10
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

מועצת הרשות השנייה החליטה להדיח את את רמי סדן מתפקידו כיו"ר חדשות 10, זאת בשל אי דיוקים בקורות חייו. נציג נוסף שהודח הוא איתן זינגר שלא הצהיר שהיה ברשימת 'יש עתיד' למועצת עיריית ת"א בבחירות האחרונות.

בעקבות התלונות לפיהן קורות חייו של סדן אינם מדוייקים, החליטה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, לפתוח בבדיקת מקיפה לכל חברי הדירקטוריון של חדשות 10. מהבדיקה עלה כי לסדן אין את הניסיון הדרוש לניהול חברת החדשות ושככל הנראה הוא 'שיפץ' את קורות חייו על מנת שיתאימו לתפקיד.

מהרשות השנייה נמסר נמסר כי "בהחלטתה מציבה הרשות השנייה רף ברור של אמינות, מהימנות ודיוק הנדרשים לתפיסתה מנציגי ציבור בחברות החדשות". אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הוסיפה: "אנו רואים לנגד עינינו את טובת חברות החדשות והאינטרס הציבורי. המועצה סבורה שנדרש רף גבוה של מהימנות ואמינות ממי שמשמשים נציגי ציבור בחברות החדשות. אני גאה בהחלטת מועצת הרשות השנייה".

כזכור, ביוני האחרון נטען כנגד סדן, שבאחת מישיבות הדירקטוריון, הוא התבטא בחריפות נגד מפלגת ש"ס ונגד שר הפנים, אריה דרעי, אותו כינה גנב. יש לציין כי סדן הכחיש את הדברים המיוחסים לו ומבדיקה של הרשות השנייה על כי אכן לא אמר את הדברים בישיבה כפי שנטען.

הרשות השנייה החלה לפתוח בבדיקה חוזרת של סדן וכל נציגי הציבור. ממצאי הבדיקה עלה כי סדן וזינגר לא ביצעו דיווח כנדרש. הניסיון התעסוקתי המצטבר של סדן הספיק לצורך התפקיד אך עם זאת הוא לא כפי שנדרש. במקרה של זינגר, הוא לא דיווח כי הוא היה ברשימת "יש עתיד" לעיריית ת"א בבחירות האחרונות ועל כן הוא הודח גם הוא.