מחזור הלימוד הראשון של 'צורבא מרבנן' הסתיים

קורס 'רועה רוחני' של מכון 'צורבא מרבנן' בגבעת שמואל סיים את מחזור הלימוד הראשון באירוע מרגש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/18 14:06 יט בכסלו התשעט

מחזור הלימוד הראשון של 'צורבא מרבנן' הסתיים
הרב אלגזי והרב אריאל, צילום: יחצ

אתמול בערב (ב') נערך אירוע סיום חגיגי ומרגש יחד עם 32 מסיימי קורס רועה רוחני בגבעת שמואל אשר עמלו ב-3 השנים האחרונות בלימודי הקורס. בין מסיימי הקורס עורכי דין, רואי חשבון ובעלי מקצועות חופשיים מגבעת שמואל וסביבתה אשר התמידו והצליחו בלימודיהם במסגרת הקורס. האירוע התקיים במעמד נשיא המכון הרב יעקב אריאל שליט"א וראש המכון הרב בן ציון אלגאזי שליט"א. האירוע נערך יחד עם בני המשפחות ובשיאו הוענקו תעודות למשתתפים אשר סיימו את הלימודים בהצלחה. עוד כיבדו בנוכחותם את האירוע: יעקב רייכנר, ראש המועצה הדתית של גבעת שמואל, צבי צויבל, מנכ"ל מפעלי הציונות הדתית

קורס 'רועה רוחני' מבוסס על למידה מעשית בסוגיות מרכזיות בשולחן ערוך על חלקי אורח חיים ויורה דעה בשיטת הצורבא - לימוד מהמקור ועד להלכה למעשה. בתום הקורס, קיבלו הלומדים תעודה מטעם מכון צורבא המכתירה אותם בתואר 'רועה רוחני'. הלומדים יוכלו להוות סמכות הלכתית מטעם הרבנות ומכון צורבא מרבנן. בנוסף חלק מן הלומדים ניגשו למבחני 'רועה רוחני' ברבנות הראשית לישראל. מסלול לימוד 'רועה רוחני' מעניק הזדמנות ייחודית לקבל תעודה מטעם הרבנות הראשית לישראל וממכון צורבא מרבנן. תעודה זו מאפשרת לאדם להעמיק ידיעותיו בעולם ההלכה, בקיאות זו תאפשר לו להעביר הלאה את הידע ולהוות רועה רוחני לסובבים אותו.

מקבלי התעודה

מקבלי התעודהצילום: יחצ

הרב בן ציון אלגאזי, ראש מכון 'צורבא מרבנן': "מסלול לימוד "רועה רוחני" הוא הזדמנות ייחודית אשר מהווה קפיצת מדרגה בידע ההלכתי. חיי היום היום דורשים מאיתנו להכיר את ההלכות ולפעול על פיהם. מתוך צורך הקיים בשטח, מכון צורבא מרבנן הבין שעלינו ליצור מסלול ייחודי אשר יאפשר לכל אחד להיות נגיש לידע ההלכתי. על ידי כך, נוכל לקיים הלכה למעשה את הכתוב. אני מזמין את הציבור הרחב להצטרף לפרוייקט החדש ולהיות שותפים ללימוד ההלכה ברחבי הארץ".

הרב יעקב אריאל, נשיא מכון 'צורבא מרבנן' אמר במהלך האירוע: "העמל ויגיעה של כלל מסיימי הקורס הינו מסירות נפש ולימוד תורה לשמה כפשוטו. אשרי הלומדים היקרים שיש בהם את החכמה לאזן בין חיי החול וההשקעה בפרנסת הבית, לבין שקידה על לימוד הצורבא בצורה רצינית - וזכו הערב לקבל את התעודה בסיום הקורס"

אירוע מרגש

אירוע מרגשצילום: יחצ

מקבלי התעודה

מקבלי התעודהצילום: יחצ