רבני ברקאי מול אתגרי המשפחה במאה ה-21

עשרות רבני קהילות משתתפים בסמינר "משפחה וכלכלה" של מרכז ברקאי בירושלים. בין המשתתפים, הרב חיים נבון והשר אורי אריאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/18 11:12 יז בטבת התשעט

רבני ברקאי מול אתגרי המשפחה במאה ה-21
השר אורי אריאל , צילום: הותר לשימוש

בזמן שבמשכן הכנסת התחוללה סערה פוליטית עם ההחלטה על פיזור הכנסת וקביעת מועד לבחירות, לא רחוק משם במלון לאונרדו פלאזה התקיים אתמול וממשיך גם כעת, סמינר ייחודי של מרכז ברקאי בנושא משפחה וכלכלה. עשרות רבני קהילות ברקאי ברחבי הארץ הגיעו לסמינר של מרכז ברקאי בהשתתפות המשרד לשירותי דת והוצאת קורן שאף העניקו שי לכל משתתף. 

הרב חיים נבון

הרב חיים נבוןצילום: הותר לשימוש

מתוך הכנס

מתוך הכנסצילום: הותר לשימוש

במהלך היום התקיימו הרצאות שונות של מרצים, רבנים ואנשי מקצוע, סביב נושאי המשפחה במאה ה-21.  השר אורי אריאל הגיע היישר ממשכן הכנסת שעות ספורות לאחר ההחלטה על הבחירות, כדי לברך ואמר: "היום הוחלט ע"י כל ראשי המפלגות על פיזור הכנסת, ביום רביעי החוק יעבור במליאת הכנסת והבחירות יתקיימו בד' בניסן. אנחנו מסיימים את הממשלה הזו שעשתה הרבה דברים טובים, אבל יש לה הרבה מה להשתפר. בעז"ה הממשלה הבאה, שתהיה דומה לזו אני מקווה, תהיה יותר טובה ומשופרת, ואני מקווה שנוכל להשפיע ולעשות בה דברים טובים. אנחנו נמצאים במציאות מורכבת במדינת ישראל ומהפס' "יחד שבטי ישראל" אנחנו מבינים שיש שבטים, ושבטים אלה עובדים כל אחד עם סגולתו אבל קודם כל המילה הראשונה היא יחד. המאמץ שלכם רבני ברקאי הוא לדאוג שיהיה יותר יחד, שהקהילות יהיו יותר חזקות, וכך תהיה שרשרת גדולה שמחברת בין כל עם ישראל"
הרב חיים נבון פתח את הסמינר בשיעור על משבר המשפחה בתקופה המודרנית, ודיבר על כיצד ניתן להתמודד עם שיעור הגירושין הגבוה, על הצורך לחזק את המשפחה לעומת העבודה והחשיבות של הרבנים בדוגמה אישית לכך.

הכנס

הכנסצילום: הותר לשימוש

בהמשך דיבר גם מיכאל פואה, חוקר עמית במכון אחווה ואחד מהמייסדים של ארגון "בוחרים במשפחה" שעלה לכותרות לאחרונה עם הוצאת חוברת נגד התופעה של "המשפחות החדשות" וההפגנה שהתקיימה בעזריאלי, ודיבר על משמעות הבחירה בחיי המשפחה בעולם של שוויון ומתירנות, ועל הצורך להחזיר את השיח בנושא כדי להציג את המבנה הטבעי של המשפחה כדבר הנכון.
עמיר דנה דיבר על הגבול בין תפקיד הרב לתפקיד המטפל ובין השאר התייחס לפרשת הרב מוטי אלון ומה ניתן ללמוד ממנה.

הכנס

הכנסצילום: הותר לשימוש

מתוך הכנס

מתוך הכנסצילום: הותר לשימוש

היום יתקיימו בסמינר שיעורים נוספים בנושאי כלכלה כאשר בין השאר יגיע ד"ר עמיעד כהן, מנכ"ל קרן תקוה, להעביר הרצאה. הרב דוד פיין, ראש ומייסד מרכז ברקאי: "בסמינר הרבנים זוכים להעשיר את הידע בנושאי המשפחה והכלכלה בהתאם לתקופתנו, ולרכוש כלים רלוונטיים שיסייעו להם להנהיג ולהוביל את קהילתם מול האתגרים השונים. כך אנו מייצרים שינוי בחברה ומפתחים קהילות במדינה מתוך ערכי הציונות הדתית" .