היום הארוך בשנה: כך תנצלו את היום הכי טוב שאפשר

ה-21 ביוני הוא היו הארוך בשנה עם 14 שעות שהשמש מעל קו האופק. לשם כך הכנו רשימה של דברים שניתן לעשות תחת אור השמש בלבד, ושכדאי לנצל את היום לכך | הרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 11:09 יא בתמוז התשפא

היום הארוך בשנה: כך תנצלו את היום הכי טוב שאפשר
14 שעות של אור, צילום: shutterstock

היום הראשון לחופש הגדול של תלמידי התיכון בישראל הוא גם היום הארוך בשנה, 14 שעות של אור שמש. ה-21 ביוני הוא היום הפותח את הקיץ עבור חציו הצפוני של כדור הארץ, וממחר הימים יחלו להתקצר עד ל-21 בדצמבר, בו המגמה תתהפך שוב. השמש תגיע היום לשיאה בשעה 12:42, אז השמש תעמוד כמעט באופן מדויק מעל לראשנו. לשם כך ערכנו רשימה של דברים שכדאי לעשות ביום שטוף שמש שכזה, ולנצל את שעות האור הרבות.

כביסה

יום עם הרבה שעות שמש, כדאי לנצל זאת לכמה שיותר נגלות של כביסה, ולנצל את שעות הייבוש הרבות. אחרי שהחורף מאחורינו זו הזדמנות לוותר על המייבש, לחסוך כסף, ולתלות את הכביסה בחוץ. 14 שעות שמש זה הרבה זמן שניתן לתלות בו כביסה. למעט תושבי הצפון שעלולים להסתכן בטפטוף, מזג האוויר היום נאה וחם וכדאי למרבית תושבי הארץ לנצל את היום ליום כביסות, במיוחד את כל בגדי הקיץ שישבו עמוק בארון בכל החורף וזקוקים לאוורור.

יום מושלם לכביסה

יום מושלם לכביסהצילום: shutterstock

שיזוף

אמרתם שמש אמרתם שיזוף, ולכבוד היום הראשון של החופש מומלץ מאוד לצאת לים ולחגוג את השמש. אם לא שיניתם את צבע עורכם לחום אפוי או לאדום שריפה, לא באמת הייתם בחופש והיום תוכלו לנצל את השמש גם אחרי שעות העבודה. כמובן שיש להצטייד באמצעי הגנה מתאימים, בכל זאת שיזוף טוב יכול להיות גם מסוכן אם לא זהירים. הכינו לכם שעון שיצפצף בכל חצי שעה כדי להחליף צד, כדי שייצא שיזוף מאוזן כמו שצריך וזה גם יותר בריא ואחראי. נצלו היום כדי להשוויץ מחר במשרד.

לא לשכוח להוריד את המשקפיים למנוע פדיחות

לא לשכוח להוריד את המשקפיים למנוע פדיחותצילום: shutterstock

תפילת מנחה

בכל יום יש להקפיד על תפילת מנחה זה ברור, אך אין ספק שמדובר בתפילה החמקמקה ביותר במהלך היום. אך כשיש שעות יום רבות כל כך אין סיבה לפספס את התפילה שתיקן יצחק אבינו, כשהשקיעה היא רק 19:50 גם הייטקיסטים לא יכולים להשתמש בעבודה כתירוץ. אז דעו לכם שהיום הוא יום מיוחד עבור התפילה היומית, ועם שעות שמש רבות אפשר להספיק להתפלל אותה בנחת מפתח אליהו, עם חזרה מלאה ותחנון, לכו להתפלל!

מתגעגעים לבית הכנסת

תפילה תחת השמש
צילום: shutterstock

פיסול בחימר 

ימים כמו אלו יכולים להוות הזדמנות מיוחדת לחפש תחביבים חדשים, וגם פעילות נחמדה לילדים. בזמן שכולם נוהרים אחרי כלים יקרים עשויי קורנינג, אתם יכולים לעשות סט צלחות וקערות חדש עשוי כולו חימר. לרובנו אין תנור אבנים חם שייבש ויקשה את החימר בסוף העבודה, ולכן אנו נתונים לחום השמש לעשות את העבודה. בדרך הכלל הימים קצרים והכלים לא יושבים די זמן בחוץ להתייבש, לכן כדאי לנצל את היום הארוך בשנה לחידוש ארון הכלים.

צילום: shutterstock

טיול בדרג'ה

נחל דרגה, בשמו העברי, הוא אחד הנחלים המטוילים ביותר במדבר יהודה וחלקו התחתון נחשב למסלול אתגרי במיוחד. הטיול ארוך ואתגרי ביותר ולכן המטיילים מרבים להגיע בשעות המוקדמות של היום כדי לסיימו לפני שתשקע השמש. ה-21 ביוני הוא התאריך לאנשים המתקשים לקום בבוקר ועדיין חולמים לצלוח את המסלול הקשה בישראל. לא לשכוח להצטייד בציוד המתאים הכולל חבלים ורתמות כדי לרדת בבטחה, ושהטיול המאתגר לא ייגמר באסון. אנחנו כבר באוטו, אתם גם?

צילום: Ofer Zidon/Flash 90