ערוץ 20 עולה לירושלים

ערוץ הטלוויזיה הודיע כי החל בהקמת אולפנים בירושלים, שיהיו בבעלות הערוץ, וממנה יתקיימו כל שידוריו, כפי שמחייב החוק. מאז הקמתו משדר ערוץ 20 מאולפנים ברמת החיל בתל אביב.

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/19 15:23 י באדר ב'

ערוץ 20 עולה לירושלים
אולפן ערוץ 20. בקרוב בירושלים, צילום: יחצ

עולה לבירה. ערוץ 20, שהחל את דרכו כערוץ המורשת והפך בינתיים לערוץ חדשות לכל דבר, הודיע היום (א') כי בקרוב יעבור לשדר באופן מלא מירושלים. 

בהודעת ערוץ 20 נאמר: "הנהלת ערוץ 20, באישור דירקטוריון החברה, החליטה כי כבר בקרוב יעלה הערוץ לירושלים, לשדר מבירת ישראל ולקבוע בה את משכן הקבע שלו. בימים אלה החל הערוץ לעבוד על הקמת אולפנים חדישים בעיר, עם טכנולוגיה מתקדמת, שיהיו בבעלות מלאה של הערוץ.

"מיום הקמתו משדר הערוץ מתל אביב ובשלוש השנים האחרונות מאולפני מימד ברמת החייל. כעת, כאמור כל הערוץ: הנהלה, תוכן והפקה, עוברים לירושלים וכל השידורים בכל הפלטפורמות יועברו מהאולפנים החדשים בעיר״.

כיום משודרים מירושלים רק תאגיד השידור 'כאן' במתכונת מצומצמת (רוב אולפניו נמצאים במודיעין, וכן ערוץ 13 (לשעבר 10), המחזיק באולפן קטן בבירה ומשדר בעיקר מהמרכז. ערוץ 12 משדר מנווה אילן.

בערוץ 20 הוסיפו כי הם גאים להיות הערוץ הראשון שעובר לשדר מהבירה: ״הנהלת הערוץ גאה בעובדה, שדווקא ערוץ 20 הוא הערוץ הראשון, שקובע את מקומו בירושלים  וממנה יהיו כל שידוריו כפי שמחייב החוק.
לפני כשנה קיבל ערוץ 20 רישיון לשדר חדשות ואקטואליה ועבר לפעול תחת אחריות הרשות השנייה. מתן הרישיון חייב את הערוץ לשדר מירושלים בתוך כשלוש שנים, הנהלת הערוץ החליטה להקדים את המעבר לבירה מתוך אמונה שהבית הטבעי של ערוץ 20 חייב להיות בבירת הנצח של עם ישראל״.