ערוץ 20 ישלם קנס על "אפס ייצוג לרפורמים וקונסרבטיבים"

מבקשים לגיטימיציה: בתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית מתלוננים כבר זמן רב כי ערוץ 20 המוגדר כערוץ 'מורשת' מדיר אותם מהשידורים. במועצת הרשות השנייה בדקו וקנסו את הערוץ במאה אלף ש"ח. ערוץ 20 העדיפו לא להגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/17 15:27 טז באב התשעז

ערוץ 20 ישלם קנס על "אפס ייצוג לרפורמים וקונסרבטיבים"
לוגו ערוץ 20, צילום: ערוץ 20

מועצת הכבלים והלוויין הודיעה היום (ג') כי החליטה להטיל על ערוץ 20 עיצום כספי של 100,800 שקל בשל ההדרה המתמשכת משידוריו של הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים, וזאת בניגוד למה שנקבע ברישיון שהוענק לו. כך פורסם ב'גלובס'.

ראשי שתי התנועות מלינים כבר תקופה ארוכה על כך שערוץ 20, שמוגדר כערוץ מורשת, לא כולל בתכניו כל התייחסות גם לזרמים שאינם נמנים עם היהדות האורתודוכסית, ולאחרונה אף עתרו לבג"ץ בעניין זה.

לפני כחצי שנה הוחלט על "תקופת בדיקה" במועצת הרשות השנייה שבמהלכה תיבחן הייצוגיות של שני הזרמים על גבי מסך הערוץ. והיום כאמור הודיעו כי הבדיקה העלתה כי בשידורי ערוץ 20 "היה אפס ייצוג לזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים".

במועצה, הבהירו היום בהקשר זה כי הליך הבירור שהסתיים בהטלת הקנס הנוכחי החל כבר במאי, בעקבות הממצאים שנאספו בבדיקה - יותר מחודשיים לפני הגשת העתירה של שתי התנועות לבג"ץ. בנוסף לקנס יחויב כעת הערוץ לדווח למועצה על הייצוג וההצגה של זרמים שאינם אורתודוקסיים - לרבות הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים - מדי חודש.

במועצה מזכירים כי ברישיון הערוץ נקבע כי עליו "לעמוד על מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפיסות מנוגדות".

בערוץ 20 סירבו להגיב.