עדינה בר-שלום: "הגיעה העת לקפוץ למים ולהתחיל בעשייה הפוליטית"

בתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, עדינה בר-שלום נכנסת לחיים הפוליטיים ומכוונת גבוה. "המסר של אבא היה לעשייה משמעותית לכלל ישראל"

חדשות כיפה גלעד כהן 20/11/18 12:23 יב בכסלו התשעט

עדינה בר-שלום: "הגיעה העת לקפוץ למים ולהתחיל בעשייה הפוליטית"
עדינה בר-שלום, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

עדינה בר-שלום, בתו של מנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס, הרב עובדיה יוסף זצ"ל הודיעה כי הגיע העת להיכנס לחיים הציבוריים. בר שלום, כלת פרס ישראל על תרומתה לחברה ולמדינה ומייסדת המכללה החרדית ירושלים אומרת: "אני בטוחה שהדרך לא תהיה לי קלה.  ישמיצו אותי, יפגעו בי ובמשפחתי.  אבל הצורך לעשות ולשנות חזק יותר."

"החלטתי שהגיעה העת מבחינתי לקפוץ למים ולהתחיל בעשייה הפוליטית." אומר בר-שלום. "אמא ואבא חנכו אותנו לעשייה אקטיבית. לא להביט מנגד. שהקמתי את המכללה החרדית והבאתי אקדמיה אמיתית לעולם החרדי אבא זצ"ל נתן לי את ברכת הדרך והגיע לכל חלוקות התארים. המסר של אבא היה לעשייה משמעותית.  כצוואה רוחנית מאבא לוקחת את המסר הזה גם כעת. עשייה משמעותית לכלל ישראל. אני מובילה את מפלגת "אחי ישראלי"." 

שותפיה לסיעה של בר-שלום הם מיכאל ביטון מי שעמד עד לאחרונה בראשות מועצת ירוחם, אלוף במיל' גדעון שפר, סגן מפקד חיל האוויר וראש אכ"א, תא"ל רות ירון שהייתה דוברת צה"ל, אדריכלית ארנה אנג'ל, ד"ר יוסי שוב טייס שעמד בראש מכון אדלר, אל"מ במיל אסף לפידות, ומירי שלם מנכ"לית המכון לאסטרטגיה ציונית. "המשותף לכולנו שאנחנו מבינים שלא נוכל להסכים על הכול אבל אנחנו יודעים ליצר דרך בה ניתן לקדם הבנה ועשייה למען מדינת ישראל. שאני ואלוף שפר, עם כל ההבדלים בנינו,  מסכימים מחד איך צריכה להראות השבת במדינת ישראל ברוח אמנת גביזון-מדן ומאידך הבנה שבשדה המדיני צריך ליצור שיתופי פעולה שהם "מחוץ לקופסה" זה החידוש שלנו. אצלנו החיבור זה הסיפור. מפלגת אחי ישראלי היא מפלגה רשומה. יש לה מטה וצוות הנהלה המתכנס אחת לשבוע ויש תכנית עבודה מסודרת."

האם תמיכת רבנים בפוליטיקאים עדיין משפיעה על הציבור?  הרב יוסף ופרס

מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל | " שהקמתי את המכללה החרדית אבא נתן לי את ברכת הדרך"צילום: פלאש 90. קובי גדעון


"אנחנו מבקשים להביא שיח אחר", אומרת בר-שלום. "סביב חוק המרכולים התפתח שיח שכל מטרתו הוא השיח המאיים. וכאשר מדובר ב"זה נהנה וזה לא חסר" מה טוב. כמובן בציניות. כולם רבו עם כולם לצורך המריבה כח זה חיזק אותם בקהל שלהם. אנחנו מבקשים לייצר יותר הסדרות ופחות הכרעות והכי חשוב להוריד מחלוקות מסדר היום ולהתפנות להמשך עשייה.   אני בטוחה שהדרך לא תהיה לי קלה.  ישמיצו אותי, יפגעו בי ובמשפחתי.  אבל הצורך לעשות ולשנות חזק יותר. בבחירות בבית שמש תמכתי בראש העיר עליזה בלוך. הגעתי לכנס שהתקיים בכיכר העיר ונאמתי לטובתה. שמחתי שפוליטיקת האיחוי נצחה את פוליטיקת השיסוי. אחד מהרבנים בבית שמש כינה אותי בכינויי גנאי. הוא מיד קיבל מכתב התראה מעו"ד והתנצל פומבית."

עדינה בר-שלום התייחסה גם לזכייתה של ראש העיר הנכנסת בבית שמש, עליזה בלוך ואמרה "עליזה בלוך מובילה שינוי. ראיתי צורך בשינוי במקומות נוספים. פגשתי בקבוצת הנערים שיצאו מעוטף עזה בדרך לירושלים. ראיתי צעירים מדהימים שבסך הכול רוצים לחיות בשקט. אם אנחנו לא מצליחים להעניק להם את השקט הזה אז ראשית צריך לחשוב אחרת ושנית לעשות אחרת. ביום שישי האחרון ירדתי עם חברי למפלגה לדרום לפגוש תושבים. כואב הלב לשמוע את נפשם המצולקת. השינוי דרוש ומהר.  אסור לנו להרשות לעצמנו עוד דורות של ילדי פוסט טראומה. לאיזה תפקיד אני שואפת בממשלה הבאה? תיק החינוך. תיק החינוך הוא שר הביטחון העצמי של כלל ילדי ישראל. חוזקו וחוסנו של דור העתיד ישפיע באופן ישיר על חוסנה של המדינה. חשוב מאד שכל מי שמבקש להביא שיח אחר למערכת הפוליטית יצטרף לעשייה. הבשורה של מערכת הבחירות הקרובה , וממש לא משנה מתי היא תתקיים, שפוליטיקת הטוב המשותף  נצח ואנחנו ב"אחי ישראלי " מובילים את הקו הזה."