סקר TGI: עולם הפרינט הולך ונעלם

החשיפה לעיתונות המודפסת ירידה ב-15% בתוך שנה. גלי צה"ל ורשת ב' נחלשו, 'גלי ישראל' מתחזקת

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/19 13:17 כה בשבט התשעט

סקר TGI: עולם הפרינט הולך ונעלם
סקר TGI | הפרינט גוסס, צילום: shutterstock

סקר TGI שמתפרסם היום (ה') מציג תמונה מדאיגה לעיתונות המודפסת. בתוך שנה צנחה החשיפה לפרינט מ-52% ל-44.3%, כלומר ירידה של כ-15% בשנה. כמעט אין גוף שלא ספג ירידה משמעותית בחשיפה – כאשר בראש מובילים מעריב וקבוצת הארץ TheMarker. הסטטוס-קוו בין ישראל היום לידיעות אחרונות נשמר, אבל גם 2 הגופים הללו נחלשים.

'קול חי' ו'גלי ישראל' מתחזקות

ברדיו, התחנות האזוריות רשמו התחזקות, אולם גלגל"צ עדיין התחנה המושמעת ביותר. גל"צ עדיין מובילה על פני כאן רשת ב', אולם שתיהן איבדו חשיפה: גל"צ ירדה מ-24.1% לפני שנה, ל-21.1% לפני חצי שנה, ו-20.6% כעת. כאן רשת ב' ירדה מ-20.7% ל-19%.
 
'גלי ישראל' התחזקה קלות בחשיפה מ-2.1% ל-2.3%. החשיפה של התחנה מזגזגת מדי חצי שנה.
תחנת הרדיו 'קול חי' התחזקה משמעותית מ-4.5% ל-5.5% ב-6 החודשים האחרונים, ופתחה פער על פני קול ברמה שנחלשה באותה תקופה מ-2.8% ל-2.1%. אחרי הזינוק המשמעותי בסקר הקודם, כאן מורשת – התחנה החרדית-דתית של התאגיד – נחלשה מ-4% ל-3.3%. לפני שנה היא עמדה על 2.6%.

לא נותנים גב לעיתונות המודפסת

העיתונות המודפסת הולכת ונעלמתצילום: פלאש 90

מצב העיתונות המודפסת

המצב של העיתונות המודפסת ממשיך להתדרדר. העיתון 'ישראל היום' רשם ירידה בחשיפה גם במהלך השבוע וגם בסוף השבוע: בפרק הזמן שבין יולי לדצמבר 2018 בימים ראשון עד חמישי החשיפה לעיתון עמדה על 28.2%, מול 31.7% בחצי הראשון של 2018. אגב, בחודשים ינואר-יוני 2015 החשיפה לעיתון עמדה על 40.8%, כלומר בפחות מ-3 שנים רשם העיתון ירידה של יותר מ-30% בחשיפה. גם בסוף השבוע רשם ירידה באותו פרק זמן – מ-31.7% ב-6 החודשים הראשונים של השנה שעברה, ל-28.8% בחצי השני של אותה שנה.

במקביל, גם 'ידיעות אחרונות' ממשיך לרשום ירידה בחשיפה לשפל של 24.1% (מול 27.3% לפני חצי שנה). ולחשוב שפעם העיתון שלט בתקשורת הפרינט עם יותר מ-50%. בסוף השבוע החשיפה ירדה מ-31.3% בחצי הראשון של 2018 ל-27.8% בחצי השני של אותה שנה.  

בקרב השבועונים של המגזר הדתי לאומי, 'בשבע' מתחזק במקצת אבל בפועל שומר על איזון מזה מספר שנים – עם 6.2%. 'מקור ראשון' נחלש ב-25% - מ-4.2% ל-3.1%.

קבוצת 'הארץ' סופגת מפלה בכל הגזרות: העיתון היומי מ-4.4% בחצי הראשון של 2018 ל-4% ב-6 החודשים האחרונים, גיליון יום שישי מאבד כ-20% - מ-5.3% ל-4.1%, וגם TheMarker נחלש – מ-5.4% ל-4.5%. מגזין TheMarker בסוף השבוע דווקא לא מאבד חשיפה – ושומר על איזון עם 1.6%.

מעריב הוא אולי הנפגע הקשה ביותר בסקר הנוכחי: החשיפה לחינמון היומי ממשיכה לרדת – לפני שנה עמדה על 5.6%, לפי חצי שנה על 4.8%, וכעת – על 3.3%. היומון בתשלום של מעריב ירד למ-3.6% לפני חצי שנה ל-2.3% כעת. מעריב סופשבוע יורד בצורה מתונה יותר – מ-5.4% ל-4.9%.