נפתח מרכז לשילוב עולים דוברי אנגלית עם מוגבלויות

פרויקט "בית יחד" של ה-OU, מכשיר ומעסיק אנשים עם מוגבלויות ומסייע להם להשתלב בעולם התעסוקה. "יצירת מקומות תעסוקה והכשרה נכונה מאפשרים להם להשתלב בצורה מלאה בחברה ולהתפרנס בכבוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/18 08:36 כז בשבט התשעח

נפתח מרכז לשילוב עולים דוברי אנגלית עם מוגבלויות
"בית יחד", צילום: נתנאל אריאל

"בית יחד", פרויקט המעסיק אנשים עם מוגבלויות שעלו מארה"ב ומכין אותם להשתלבות מקסימלית בעולם התעסוקה בישראל, נחנך בשבוע שעבר בירושלים על ידי אנשי ארגון OU ישראל.

מזה מספר שנים פועלת תכנית "יחד" שבמסגרתה אנשים עם מוגבלויות בגילאי 6 עד 75 שנים ממוצא אנגלוסקסי משתלבים בקהילה, פועלים כקבוצה, משתתפים בפעילויות שונות לחיזוק הביטחון העצמי ולומדים כישורי חיים וכישורים נוספים. בחנות שנפתחה הם מכינים מתנות וחבילות שי בסביבת עבודה משלבת.

בנוסף, הפרויקט מפעיל פעילויות על בסיסי יומי, שבתות אירוח בקהילות שונות בארץ, טיולים ומחנות קיץ, והכל בשילוב מלא.

ראשי הארגון ובהם המנכ"ל הרב אבי ברמן והסמנכ"ל חיים פלזנר, הגיעו לחנוך את הבית החדש אשר כולל משרדים, מרכז הכשרה תעסוקתי וחנות המנוהלת על ידי אנשים עם מוגבלויות. בקביעת המזוזה בבניין התכבד איש ה-OU ר' דויד כץ.

יואל סטרמן, מנהל תוכנית "יחד" ב-OU ישראל אמר: "יצירת מקומות תעסוקה והכשרה נכונה מאפשרים לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בצורה מלאה בחברה ולהתפרנס בכבוד. לקוחות מהארץ ומחו"ל מפרגנים למיזם ונהנים לרכוש מתנות חג ואריזות שי שנארזו במיוחד על ידי אנשים עם מוגבלויות.

"השנה, החלטנו לפתוח חנות בה יעבדו אנשים עם מוגבלויות בסביבת עבודה משולבת, חשוב לנו שזה ייעשה יחד", הוסיף.

 מנכ"ל OU ישראל, הרב אבי ברמן, אמר כי "אנחנו מצווים לסייע לשונה בחברה ולקבל את כולם באופן שווה. זו זכות וחובה לאפשר לכולם לחיות בכבוד. מרגש לראות התקדמות משמעותית ולראות את החזון של 'יחד' קורם עור וגידים והופך למקום שמייצג את הערכים החשובים של כבוד האדם וקבלת השונה. אנחנו שמחים להיות חלק מהמשפחה ומהחזון הגדול הזה".