ניר ברקת תובע את תאגיד השידור ״כאן״ על הוצאת דיבה

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת תובע את תאגיד השידור הציבורי ואת כתבת התאגיד, יערה שפירא על הוצאת דיבה. שפירא טענה בכתבתה כי ברקת סגר דיל עם משה ליאון כדי לקבל תמיכה בפריימריז של הליכוד. ברקת טוען: "שמועה חסרת כל שחר"

חדשות כיפה גלעד כהן 27/11/18 11:53 יט בכסלו התשעט

ניר ברקת תובע את תאגיד השידור ״כאן״ על הוצאת דיבה
ברקת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כתב תביעה בגין לשון הרע הוגש מטעם ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, כנגד תאגיד השידור ״כאן״ והכתבת לענייני ירושלים של תאגיד השידור, יערה שפירא. התביעה הוגשה בעקבות כתבתה של שפירא, בה נטען כי תמיכתו של ברקת במשה ליאון בסיבוב השני של הבחירות המוניציפאליות הותנתה בתמיכה מצד סניף הליכוד המקומי בפריימריז.

ברקת טוען בכתב התביעה כי מה שנאמר בכתבה לא נכון וכי מדובר בשמועה חסרת כל שחר שאין דבר העומד מאחוריה. ברקת טוען שכל מטרתה של הכתבה הייתה להכפיש את שמו. בכתבה פורסם כי "מתוך ידיעה זו ניתן להבין, ולו במרומז כי ניר ברקת מוכר בצורה צינית ונלוזה את עתיד ירושלים בירת ישראל על מנת לקושש כמה קולות בקרב מתפקדי הליכוד" . כאמור, בעקבות הכתבה פנה ברקת לערכאה משפטית והגיש באמצעות משרד עורכי הדין ויינברגר ברטנטל תביעת דיבה על סך 150,000 שקלים חדשים לבית משפט השלום בירושלים, בתואנה על הוצאת לשון הרע.

מטעמו של ברקת נמסר: ״ירושלים איננה עומדת, ומעולם לא עמדה, למכירה. הדבר היחיד שעמד לנגד עיניו של ניר ברקת, כפי שעמד במשך חמש-עשרה שנות שליחותו הציבורית בירושלים בירת ישראל, בהן שירת את הציבור מבלי לבקש דבר בתמורה - היא טובת העיר ירושלים ותושביה.״

עוד הוסיפו ״בשום שלב לאורך מערכת הבחירות לא היה דבר שהובטח בתמורה לתמיכתו של ברקת במי מהמועמדים לראשות העיר ירושלים, יושרו וערכיו של ברקת עומדים מעל כל שיקול ומשכך פנה לערכאות משפטיות.״


להורדת הקובץ