"מפגש מרתק": מה עשו 1,500 נשים באילת?

נשים מכל גווני הקשת בחברה הישראלית התאספו בעיר הדרומית כדי להשתתף בכנס "נשים ציוניות", שיזמה המועצה הציונית. במהלך הכנס נערכו פאנלים, שיחות והרצאות, לצד מופעי בידור, סדנאות טיפוח ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/18 16:20 ט בשבט התשעח

"מפגש מרתק": מה עשו 1,500 נשים באילת?
כנס "נשים ציוניות", צילום: יח"צ

יותר מ-1,500 נשים מכל גווני הקשת בחברה הישראלית הגיעו השבוע לאילת, כדי להשתתף בכנס "נשים ציוניות" שהתקיים ביוזמת המועצה הציונית. בין הנשים ניתן היה למצוא יועצות למעמד האישה ברשויות המקומיות, מחזיקות תיק הנשים, פעילות מרכזיות ועוד המון נשים מהמועצה הציונית.

במהלך הכנס נערכו פאנלים, שיחות והרצאות בנושאים "נשים מאז ועד היום", "נשים פורצות דרך",  "נשים מחוללות היסטוריה", כמו גם מופעי בידור, סדנאות טיפוח ועוד.

בין היתר השתתפו בכנס יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית מר אברהם דובדבני, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית מר יעקב חגואל, ח"כ לאה פדידה מהמחנה הציוני, מנכ"ל המועצה הציונית מר שלומי אשכנזי, יו"ר הפועל הציוני הגב' הלנה גלזר, חברת הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית הגב' דבי בן עמי וראש העיר מונסון וראש הוועדה למעמד האישה והשוויון המגדרי במרכז השלטון המקומי הגב' יעלה מקליס.

כנס "נשים ציוניות"

כנס "נשים ציוניות"צילום: יח"צ

ח"כ פדידה אמרה: "אני חייבת להגיד לכם משהו, אני לא בעד שוויון אני לא שווה לאף אחד. אני שונה ואני שווה. אני רוצה שוויון הזדמנויות של כל אחת ואחת, ושהבת שלי לא תצטרך שתהיה עוד פעם יושבת ראש לקידום מעמד האישה. נקווה שאנחנו נעבוד ממש קשה ושזו לא תהיה תקרת זכוכית שלא רואים אותה אלא שלא תהיה תקרה בכלל".

סגן ומ"מ מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר: "המפגש בין נשים מכל גווני הקשת הישראלית הוא בפני עצמו מרתק מאוד. לפגוש נשים חזקות - שלא משנה מאיזה רקע הן מגיעות - רוצות להעצים את עצמן ואחרות, נותן זווית מאוד מיוחדת ומבהיר שרק בגלל נשים כאלה אנחנו כאן.

"המטרה של כנס זה הוא להעצים את הנשים כדי שיפרצו את הדרך לעמדות מפתח, וימצו את עצמן ואת הכישרונות והתכונות המיוחדים להן. תודה לכל מי שנטל ונטלה חלק בעשייה, ובפרט לאביבה חזן שארגנה את הכנס".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן