מסע כומתה? מסע ציצית!

טירוני הגדוד החרדי 'נצח יהודה' סיימו את המסע הראשון בהכשרה באורך 3 ק"מ , בסיומו קיבלו ציציות צבאיות מותאמות לפעילות. רב הגדוד, סרן הרב שאול עבדיאל אמר "הציצית ראויה למסע לא פחות מהכומתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/18 13:01 ה באלול התשעח

מסע כומתה? מסע ציצית!
החיילים בסיום 'מסע ציצית', צילום: דובר צה"ל

כל חייל קרבי יודע שכמעט אחרי כל מסע קשה בצבא מחכה לו מוצר נכסף שמסמל עבורו הרבה. לפעמים זה תג החטיבה, לפעמים סיכת הלוחם, אבל כולם ממחכים לכומתה. בין אם היא אדומה, חומה, סגולה או מנומרת.

בנצח יהודה, הגדוד החרדי המשתייך לחטיבת כפיר החליטו להוסיף עוד פרט אחר שבסוף מסע הלוחמים זוכים לקבלו. זאת הציצית הצבאית. בסוף מסע שכולל שלושה קילומטרים מקבלים החיילים ציצית צבאית מתאימה גם ללחימה עם סמל היחידה מודפס על גבה. אגב, כל חייל שמתגייס לצה"ל ומכריז כי הנו שומר תורה ומצוות רשאי לקבל ציצית צבאית בצבע חאקי.

מדובר צה"ל נמסר: "מסורת "מסע ציצית" בגדוד החרדי 'נצח יהודה' בחטיבת כפיר קיימת שנים רבות. המסע הראשון של טירוני הגדוד נקרא "מסע ציצית" אשר בסופו מקבלים הלוחמים ציציות העשויות מגופיית דרייפיט ועליהן כיתוב של נצח יהודה. טירוני אוג' 17 אשר צלחו את המסע קיבלו היום לפנות בוקר את הציציות, אשר מסמלות עבורם גם את תחילת הכשרתם וכניסתם לגדוד, וכן את המעבר מהחיים האזרחיים לתוך החיים הצבאיים, תוך שימור על אורח חייהם הדתי-חרדי בתוך צה"ל."