מנכ"ל ערוץ 20: "רישיון קבוע או שנסגור"

בפנייתו לשר התקשורת הבהיר שכי פרנץ כי הם לא יהיו מוכנים להסתפק ברישיון זמני לשידורי חדשות, "הערוץ לא יסכים לקבל כל החלטה אחרת, מלבד האישור המלא להקמת מערך חדשות כאמור בהחלטה המקורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/17 15:11 ג בטבת התשעח

מנכ"ל ערוץ 20: "רישיון קבוע או שנסגור"
לוגו ערוץ 20, צילום: לוגו ערוץ 20

בערוץ 20 לא מוכנים להסתפק בפחות מרישיון קבוע לשידורי חדשות, כך עלה מפנייתו של מנכ"ל הערוץ, שכי פרנץ, לשר התקשורת איוב קרא.

"הערוץ לא יסכים לקבל כל החלטה אחרת, מלבד האישור המלא להקמת מערך חדשות כאמור בהחלטה המקורית", אמר פרנץ לקרא כפי שפורסם ב'גלובס'.

לדבריו, "כל בר דעת מבין שהקמת מערך חדשות מחייבת השקעה כלכלית כבדה וגיוס צוות עיתונאים ועובדים, שיוותרו על מקומות עבודה ויצטרפו לשורותיו של מערך החדשות של ערוץ 20". עוד הוא טען כי החלטה מסוג זה, "אינה יכולה להיות תלויה בגחמות של הרגולטור".

מוקדם יותר השבוע פורסם כי בערוץ החליטו להיערך להחזרת הרישיון שניתן להם, ובכך לסגור אותו, על רקע הטענות של פרנץ כאילו נעשים ניסיונות לפגוע בהם, "הנימוק שלא ליתן אישור לשדר חדשות הוא שהמועצה קבעה כי ערוץ המורשת הפר הפרות מהותיות את תנאי הרישיון שלו, ואף החליטה בספטמבר האחרון בצעד חסר תקדים לפעול לחילוט הערבויות שהעמיד הערוץ ולפגוע בו פגיעה בלתי סבירה. זאת, בניגוד למדיניות הרגולטור, אשר לדוגמה, נחלץ לעזרתו של ערוץ 10 כשזה נקלע לקשיים, ומצא לנכון למחוק לו חובות אדירים ולאפשר את המשך שידוריו.

עוד הוא אמר בהודעה שפורסמה כי "בכך מגיע לשיא חדש התהליך המתמשך של הצרת צעדי הערוץ, שתחילתו מיד עם זכייתו במכרז, בשינויים המהותיים שנעשו ברישיון הערוץ באופן חד צדדי".

שר התקשורת קרא

יפעל לטובת ערוץ 20? שר התקשורת קראצילום: פלאש 90. Ohad Zwigenberg

יש לציין כי בעקבות איומי הערוץ הודיעה מועצת הכבלים והלוויין כי ביום חמישי הבא תיערך פגישה, שבה ככל הנראה יוחלט להעניק לערוץ 20 רישיון זמני בן שנה לשידור תכנים חדשותיים.

במכתב ששיגר היום מנכ"ל הערוץ לשר התקשורת הוא התייחס לכך ואמר כי "הרישיון מקנה לערוץ אפשרות לשדר חדשות... ולפיכך מתן האישור אין בו משום 'בונוס' או 'מתנה'", לדבריו, "אילולא כלל הרישיון אפשרות לשידור חדשות, ספק אם היו בעלי הערוץ ניגשים למכרז להפעלתו… כיום מתברר, לתדהמתנו, כי המועצה למעשה הוליכה שולל את בעלי הערוץ לאורך כל הדרך, ולא התכוונה כלל להעניק באופן סופי את מתן האישור לשידור חדשות. אנו מאוכזבים מהתנהלותה המזלזלת של רשות ציבורית, שגרמה לחברה פרטית להוציא עשרות מיליוני שקלים, תוך מצג שווא כי קיים עבורה אופק כלכלי".

לסיום הוא ציין כי  "ככל שיש אמת בפרסומים בתקשורת, לפיהם עתידה המועצה להתכנס ולהחליט לשנות את ההחלטה המקורית, בשיהוי ניכר של שנה, הרי שאין צורך בהתכנסות ובקבלת ההחלטה, היות שהערוץ לא יסכים לקבל תנאי כה בוטה ולא סביר, שפירושו המשך ההתעמרות בערוץ, בעובדיו ובצופיו. לא ניתן לקנות אותנו בנזיד עדשים".

ממשרד התקשורת וממועצת הכבלים והלוויין לא התקבלה תגובה לפרסום הדברים.