"מגשימות חלום של ציונות ויהדות בירושלים"

מאות בוגרות מרחבי העולם באירוע חנוכת הבית למדרשת מוריה בירושלים, בהשתתפות ראש העיר משה ליאון, סגניתו חגית משה וח"כ שולי מועלם

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/19 19:25 טו בשבט התשעט

"מגשימות חלום של ציונות ויהדות בירושלים"
משה ליאון וחגית משה עם ראשי המדרשה, צילום: יח"צ

כ-400 נשים מארה"ב, קנדה, אנגליה, אוסטרליה ודרום אפריקה השתתפו היום (ב', ט"ו בשבט) באירוע חנוכת הבית של מדרשת מוריה בירושלים. באירוע השתתפו גם ראש העיר ירושלים משה ליאון, סגניתו חגית משה, חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי ונשיא ישיבה יוניברסיטי הרב ד"ר ארי ברמן.

בטקס חנוכת המשכן החדש של מדרשת מוריה במרכז ירושלים, אמר ראש העיר: "מדרשת מוריה מגלמת שלושה ערכים שקיימים בירושלים, קשר ליהדות ולציונות, מעורבות בחיי הקהילה ותחושה של בית. תושבי העיר ירושלים שמחים ומוקירים את תלמידות המדרשה שמזה למעלה משלושים שנה מגשימות חלום של ציונות ויהדות בירושלים ומתנדבות בכל רחבי העיר למען הקהילה והתושבים". ראש העיר בירך את ויקי והרב מאיר ברגלס מייסדי המדרשה והוסיף: "זו המדרשה לנשים הראשונה שאני מבקר בו מאז נכנסתי לתפקידי כראש העיר וזה מביא לי שמחה גדולה לחנוך את המבנה שלכם היום כדי שנשים ותלמידות מכל רחבי העולם ימשיכו ללמוד ולגדול בירושלים, ולהפגין מחוייבות כה עמוקה כלפי המדינה והעיר".

שר החינוך נפתלי בנט שלא הצליח להגיע לאירוע בשל אילוצים של הרגע האחרון שלח ברכה בוידאו: "זו כבר מסורת של יותר משלושה עשורים שבהם זכיתם לנטוע אהבה לתורה, למדינה ולעם ישראל בקרב אלפי נשים צעירות שחלקן הגדול גם עלו לארץ ובחרו להקים כאן בית ומשפחה". בנט הוסיף: "בשם ממשלת ישראל אני מבקש להביע תודה על תרומתכם הייחודית לנשמה של עם ישראל ומאחל מזל טוב לרגל הכניסה לביתכם החדש".

חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי דיברה על חשיבות הקשר ליהדות התפוצות ועל המעשה הציוני שיש בעידוד עליה: "מדרשת מוריה מעצימה נשים המחויבות לערכי היהדות והציונות, בדומה למרים הנביאה שהיתה שותפה יחד עם משה ואהרון להנהגה של עם ישראל. זו ברכה גדולה לישראל ולירושלים ודוגמא לקשר החם עם יהדות התפוצות ולחשיבות שיש בשאיפה להגיע לארץ ישראל כמו בדור המדבר, גם כיום בעידוד עליה".

מדרשת מוריה מפעילה בירושלים למעלה מ- 30 שנה, תכנית חינוכית חברתית וציונית לסטודנטיות ממדינות דוברות אנגלית. במהלך השנים עברו בתכנית סטודנטיות ממדינות ארה"ב, קנדה, אנגליה, אוסטרליה ודרום אפריקה.

הסטודנטיות מגיעות ל"שנה בירושלים" שבמהלכה הן משלבות לימודי יהדות, היסטוריה, שואה ותקומה, עם שותפות בקהילה ובחברה - בהתנדבות והזדהות עם מדינת ישראל. המדרשה אף מעודדת ותומכת בעליה. מאז הוקמה התכנית, עברו בה -3,000 סטודנטיות, כאשר חלק ניכר מהן עלו לישראל, ובחרו להקים בית ומשפחה ולקבוע את מקומן בירושלים.