לרגל יום השבתון: זינוק של 300 אחוז בעולים להר הבית

מאות יהודים עלו היום להר הבית, לאחר שניצלו את יום השבתון לרגל הבחירות. במטה ארגוני המקדש מציינים כי מדובר בעלייה של 300 אחוזים במספר העולים להר לעומת ימים רגילים בעונה.

חדשות כיפה יהונתן קליין 30/10/18 20:59 כא בחשון התשעט

לרגל יום השבתון: זינוק של 300 אחוז בעולים להר הבית
עליית יהודים להר הבית. היום, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

בוחרים בהר. מאות יהודים עלו היום (ג') להר הבית, לאחר שניצלו את יום השבתון. בין העולים נצפו גם הרב מיכי יוספי, הרב אליהו וובר, אסף פריד וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן שמתמודד היום בבחירות לקדנציה נוספת. כמו כן עלה להר הרב יגאל אריאל, רבו לשעבר של מושב נוב שברמת הגולן, שעלה להר הבית לראשונה בחייו.

(צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש)

הרב אריאל עלה אל הר הבית בראש קבוצה גדולה מבני קהילתו תושבי היישוב נוב שברמת הגולן. הקבוצה עלתה והקיפה את מקום המקדש בהדרכתו של הרב יצחק לוי, מרבני ישיבת הר עציון, המפורסם בבקיאותו הגדולה בכל ענייני הר הבית. במטה ארגוני המקדש מעודדים מהצטרפותו של הרב אריאל אל דורשי המקדש הגלויים בעלייתו התקדימית להר הבית, ומזכירים את היותו אחיהם של הרב יעקב אריאל רבה של רמת גן, והרב ישראל אריאל ראש ישיבת המקדש. 

קהילת נוב בהר הבית

קהילת נוב בהר הביתצילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

על פי מטה ארגוני המקדש, זוהי הצטרפות של רב בכיר שני תוך פחות מחודש, לאחר עלייתו התקדימית להר הבית של הרב שמואל יניב לפני שלושה שבועות. לדבריהם, שיבת המקדש שפושטת בציבור והופכת לנחלת הכלל, מאפשרת לרבנים שלא הביעו את תמיכתם בפרהסיה במשך שנים רבות, להצטרף באופן פומבי וגלוי לדרישת המקדש הציבורית, שכיום גם מקבלת אוזן ממלכתית קשובה משרים בממשלה, חברי כנסת, ראשי עיריות ואף מפקדי המשטרה.

עליית יהודים להר הבית. היום

עליית יהודים להר הבית. היוםצילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש