"לציונות הדתית יש חלק גדול בדיכוי של ש"ס"

הפרשן לענייני חרדים, ד"ר אבישי בן-חיים, תוקף בראיון ל'שראל היום' וטוען כי "אם דרעי היה עושה עשירית ממה שאיילת שקד עושה למערכת המשפט הוא היה בכלא 4 פעמים". על עמית סגל והציונות הדתית, "עשו עוול לש"ס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/18 14:50 יט באלול התשעח

"לציונות הדתית יש חלק גדול בדיכוי של ש"ס"
ד"ר אבישי בן-חיים, צילום: צילום: מירי צחי-ישראל היום

בראיון שהעניק העיתונאי הד"ר אבישי בן-חיים ליהודה שלזינגר ב'ישראל היום', שעתיד להתפרסם בשבת הקרובה,הוא ירה לכל הכיוונים ואומר כי ההתנתקות הייתה אחד הכאבים הכי גדולים שהיו לו בחיים, שהדת היא לא החלק המעיק, אלא החלק הנעים בחיים ושעמית סגל הוא הנציג הבכיר של האליטה הציונית דתית בתקשורת שעשתה עוול לש"ס.

ד"ר אבישי בן-חיים בן 50 ,נשוי ואב ל-3 ילדים. נולד בירושלים למשפחה יוצאת מרוקו, אחד מחמישה אחים. עד גיל 4 התגורר עם משפחתו בדימונה ואז חזרו לירושלים. בן-חיים התחנך במוסדות הציונות הדתית והתגייס לצנחנים, שם הגיע לדרגת סא"ל במיל'. לפני כשנה קיבל תואר דוקטור למחשבת ישראל מהאוניברסיטה העברית בירושלים, אחרי עבודת מחקר מקיפה על הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

בראיון אומר הפרשן לענייני חרדים של חדשות עשר כי הוא מזרחי, שזה מעיד עליו כי הוא אינו חילוני. "אשתי חילונית לגמרי ואני מעלים עין לגבי מה שהילדים שלי עושים בשבת. ככה לימדו אותנו. זאת המזרחיות. להעלים עין. כל ניסיון לכפייה דתית או חרדית מניב תוצאה הפוכה. מי שלוחץ על החילונים לסגור מרכולים בשבת, שיביא בחשבון שהם יישבו בבתי קפה בתשעה באב"

על השר אריה דרעי אומר בן-חיים כי הוא הפוליטיקאי המזרחי הראשון שהצליח לגרום למזרחיים להצביע עבור עצמם, הוא הוביל את המהפכה של ש"ס, ויש נגדו חקירה שלא ראינו כמותה.

עמית סגל

"הנציג הבכיר של האליטה הציונית הדתית בתקשורת" | עמית סגלצילום: פלאש 90

לשאלה מי רודף את דרעי, אמר בן-חיים "אני לא אומר אשכנזים. לא אוהב להעליב. כשאומרים בימין שרודפים את נתניהו, אתה מבין שיש רדיפה. יש אווירה כזאת בתקשורת שאם תביא סיפור על ביבי, תקבל פולו־אפ בכל הארץ. אז הרוח הגדולה אומרת, 'תביא משהו נגד ש"ס, תחקיר נגד דרעי, שהם גנבים נכלוליים, פרענקים שכל מה שמעניין אותם זה כסף וליטרת הבשר של בד"ץ בית יוסף'".

כשנשאל מה הוא חושב על נפתלי בנט, אמר בן-חיים כי בנט הוא פוליטיקאי טוב שהבין, בזכות הפעילות של ש"ס את החשיבות של שיפור מצבם של המזרחיים בישראל והקים את וועדת ביטון. על איילת שקד אמר בן-חיים כי היא כוכבת גדולה. "אם דרעי היה מעז לעשות עשירית ממה שהיא (איילת שקד) עושה למערכת המשפט, הוא היה בבית סוהר ארבע פעמים. מהפכה מדהימה. בוועדת שקד וגיוס בני הישיבות היא נכשלה כישלון חרוץ".

לעמית סגל, אבישי בן-חיים לא נשאר חייב ואומר כי סגל עשה עוול לש"ס וכי מדובר בנציג הבכיר של האליטה של הציונות הדתית בתקשורת. "היסטוריונים לא יוכלו לכתוב את סיפור הדיכוי של ש''ס בלי לספר על חלקה של האליטה של הציונות הדתית. והוא (עמית סגל) הנציג הבכיר שלה בתקשורת."

סימן לבאות? בנט ושקד

מעריך אבל לא ניקה אותם מאשמה. בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההתנתקות, הוא אומר, היתה "אחד הכאבים הכי גדולים שהיו לי בחיים. אם אני מוריד חולצה, אני עדיין שותת דם מההתנתקות. לא יכול להבין את הדבר הזה. "אני העיתונאי הראשון בעיתונות הארצית שיצא נגד ההתנתקות. כולם שתקו. אראל סג"ל לא העז, קובי אריאלי שתק, חנוך דאום אפילו תמך בהתחלה. זה דומה לסיפור של ש"ס: היו ניסיונות של המתנחלים להיות חלק מהחברה הישראלית, ואז דורכים עליהם בצורה אכזרית שנועדה לחנך אותם. אני לא נרגע מזה. עדיין הולך עם צמיד כתום לפעמים."

בן-חיים נשאל גם על תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" ועל החיקוי שעשו לו בתכנית. "כל מה שתעשה בחיים לא משתווה לזה שתקבל דמות ב'ארץ נהדרת'. החיקוי שלי לא נועד להעליב אותי, אלא להעליב את היהדות. יום אחד הם יצטרכו לעשות חשבון נפש גדול. גם על עיצוב דמותם של המזרחיים בישראל, עם כל המערכונים מלעיגי המזרחיים."

על יום פטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל אומר בן-חיים כי "אני מהגברים שלא מודים בדמעות. היה לי שבר גדול מאוד. כאבי תופת. יש צילום וידאו מהודעת הפטירה בבית החולים, שרואים בו שאני קורס מבחינה מקצועית. כל הפנים שלי התעוותו מכאב". הרב עובדיה היה אחד בדורו, מבחינת גדולתו בתורה, מבחינת מחויבותו לשוויון ולמאבק הספרדי. דרעי זה אותו דבר. הוא חד־פעמי."

בסיום הראיון אמר הד"ר אבישי בן-חיים כי לצערו, עדיין לא נותנים לו לספר את הסיפור של ש"ס עד הסוף. "אני מת שיאשרו לי סדרת כתבות על סיפור הדיכוי של ש"ס. עד היום לא מקבל אישור. אם לא הייתי עיתונאי, מקווה שהייתי אברך או ראש ישיבה ספרדית טובה".