"אני דתל"ש 10 שנים, אבל בהרגשה קרה לי נס": העיתונאי שגילה שניצל מפיגוע השבוע

המתיחות בירושלים מתעתעת והצליחה להפתיע את העיתונאי חיים גולדיטש, שגילה מצפייה בסרטון אבטחה כי ניצל בנס מפיגוע בעיר העתיקה ומספר לכיפה "המחבל ממש דחף אותי, מודה לאלוהים ששמר עלי" |לסיפור המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 22:03 א בסיון התשפב

"אני דתל"ש 10 שנים, אבל בהרגשה קרה לי נס": העיתונאי שגילה שניצל מפיגוע השבוע
צילום: צילומסך

אמש (ב') סוכל נסיון פיגוע בשער שכם, כאשר כוחות מג"ב עצרו נער (15) תושב ג'בל מוכבר אשר עורר את חשדם וכשקראו לו אליהם, החשוד החל להימלט ונתפס לאחר שכוחות משטרה נפרסו באיזור. בחיפוש בכליו של החשוד נמצא סכין בחקירתו הודה כי תכנן לעשות פיגוע.

הטוויסט באירוע מתחיל כאשר העיתונאי חיים גולדיטש ששהה באיזור, גילה בדיעבד שניצל בנס מהמחבל שדחף אותו במנוסתו. בשיחה עם חדשות כיפה מספר הכתב ״יצאתי לשטח להרים כתבה בעיר העתיקה בעקבות מצעד הדגלים ואירועי יום ירושלים.

"הגעתי לשער שכם לדבר עם הסוחרים הערבים שם איך הם חוו את המצעד. קצת לפני שנכנסתי לשער הייתי קצת שקוע בטלפון, והרגשתי דחיפה. הסתובבתי מהר שמאלה וקלטתי נער ערבי לבוש בשחור במנוסה ומגבניקים בעקבותיו. הנער נבלע בהמון בין העסקים שבתוך השער והלוחמים לא המשיכו לרדוף אחריו. באותו רגע לא הבנתי שמשו קריטי קורה, אז פשוט המשכתי הלאה. ישבתי עם הסוחרים דיברתי איתם והכל עבר חלק.

"הוא בשניות יכול היה לשלוף את הסכין שהייתה בתיקו ואני הייתי המטרה הנוחה והקרובה ביותר"

"בהמשך היום הגיע אליי מידע שסוכל פיגוע אבל עדיין לא קישרתי בין הדברים. הערב שראיתי את התיעוד של המשטרה מהאירוע, הבחנתי לפתע שזה אני הולך שם והמחבל ממש דחף אותי. אני דתל"ש כבר כמעט עשר שנים באיזה מרחב שבין מאמין ללא מאמין, אבל בהרגשה קרה לי נס וכמובן מודה לאלוהים ששמר עליי. באותו רגע שהוא ראה את הלוחמים קוראים לו, הוא בשניות יכול היה לשלוף את הסכין שהייתה בתיקו ואני הייתי המטרה הנוחה והקרובה ביותר״.

גולדיטש בחולצה הבורדו והגינס הבהיר צילום: צילומסך

בציוץ בטוויטר תיאר גולדיטש את החוויה ושיתף את התיעוד "טוויסט בעלילה: תיעוד סיכול הפיגוע אמש, המחבל ממש חולף על פניי בשער שכם ודוחף אותי כשבורח מהמג״בניקים (אני בחולצה הבורדו והגינס הבהיר). כעת אני נזכר כשהגעתי לשער אתמול לשוחח עם סוחרים הרגשתי שמישהו דוחף אותי מאחור, הסתובבתי לאחור וראיתי שוטרים מנסים לתפוס נער שבורח מהם.

צפו בתיעוד: