"כמויות גדושות של אהבה כדי לתת מענה איכותי ומקצועי"

ערב הוקרה למרכז עמותת "עלה" בירושלים נערך לרגל 20 שנה להיווסדו. "אנשים קשרו גורלם אלו באלו, והתחייבו לראות בכל אדם את צלם אלוקים, להאמין בזכותו וביכולתו להגשים את המירב והמיטב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/18 17:23 יב בשבט התשעח

"כמויות גדושות של אהבה כדי לתת מענה איכותי ומקצועי"
ערב ההוקרה למרכז עלה בירושלים, צילום: שלומי כהן

מאות אנשים השתתפו בשבוע שעבר בערב הוקרה למרכז "עלה" בירושלים, לרגל 20 שנה להיווסדו. המקום שמטפל במאות אנשים וילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מאפשר להם לחיות חיים טובים ואיכותיים ולקבל יחס שווה כמו כל אדם אחר בחברה. הדיירים משתתפים באירועים חברתיים שונים בהתאם לרמת המוגבלות שיש להם ומהווים חלק מהקהילה בירושלים.

באירוע שהתקיים במרכז הישראלי למצוינות בחינוך בירושלים השתתפו מנהלת עמותת "עלה" בירושלים שלומית גרייבסקי, המנהל הכללי של רשת "עלה" הארצית הרב יהודה מרמורשטיין, סמנכ"ל משרד הרווחה לעניין שירותי הטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית גדעון שלום, ראש מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי, מנכ"ל הכפר השיקומי "עלה נגב - נחלת ערן" אבי וורצמן וסמנכ"ל "עלה" משה סוויל.

לאחר הברכות חולקו תעודות הוקרה והערכה למתנדבים ולעובדים כמו גם למנהלת המרכז בירושלים, ולאחר מכן התקיים מופע של אמן החושים נמרוד הראל שהימם את הקהל.

בפתיחת הדברים ציינה מנכ"לית מרכז "עלה" בירושלים שלומית גרייבסקי: "בחרנו לציין 20 שנה להקמתו של בית 'עלה' בירושלים בסמיכות לראש חודש שבט. שתיל קטן עם ענפים מועטים שהתעבו שורשיו והעמיקו, וענפים ועלים רבים צמחו ממנו. קבוצות אנשים שונות שחלקן הגיעו מכורח המציאות וחלקן מתוך בחירה וקשרו גורלם אלו באלו, והתחייבו אלו לאלו לראות בכל אדם את צלם אלוקים, להאמין בזכותו וביכולתו להגשים את המירב והמיטב. להכיר במחויבות ובאהבה למשפחות ולאמצן לליבנו כמשפחתנו, להחליט כי ישנו רצון ומחויבות ואחריות לקהילה הסובבת אותנו".

גרייבסקי הודתה לשותפים הרבים בדרך: עובדי המרכז שמקדישים את חייהם למען אחרים, המתנדבים הרבים, המשפחות והילדים שנותנים במקום אמון, הנהלת "עלה" בראשות הרב יהודה מרמורשטיין והוועד המנהל, ש"בזכותם המקום מוביל ויש לו אפשרות להתפתח ולהעניק".

מנהל רשת "עלה" הארצית הרב יהודה מרמורשטיין התרגש ואמר: "אירוע כל כך מיוחד תמיד מזכיר לי מאין באנו אבל בעיקר לאן אנחנו הולכים וזה מרגש מאוד. כולנו מלאים תודה והודיה לקב"ה שזכינו להגיע עד הלום. המרכז נותן מענה לכל כך הרבה ילדים מיוחדים. זהו הייעוד שלנו ואנו מודים לה' שבזה אנו עוסקים". מרמורשטיין הודה באופן מיוחד למנהלת שלומית גרייבסקי שעושה לילות כימים, לצוותים השונים ולכל העובדים במרכז על שליחותם לטיפול וקידום הילדים.  

סמנכ"ל במשרד הרווחה, גדעון שלום, ציין בדבריו: "לאחרונה הענקנו למרכז 'עלה' תעודת הוקרה על הקשר המדהים שלכם עם המשפחות והשילוב בקהילה, ואנו יודעים עד כמה מדובר באוכלוסייה מאתגרת ומורכבת ועד כמה נדרשים כמויות גדושות של רגש ואהבה כדי לתת מענה איכותי ומקצועי לילדים כאן. אני תמיד מתפעל מחדש לראות את האהבה בעיניים ואת אותה מסירות אין קץ, מברך אתכם ומאחל לכם שתמיד יישאר לכם הכוח להמשיך במצוות ומעשים טובים".

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי: "אני מרגיש כאן בתוך הבית, שותף אמיתי לכל הפעילות הברוכה שאתם עושים. אין דבר שווה יותר מטיפול דווקא בבלתי שווה, ואותה יכולת לראות את הייחודיות והשונות. חברה שתדע לכבד את עצמה היא זו שתדע לכבד את השונות של כל אחד ואחת ותדע להתאים את עצמה לכל מערכת חינוכית.

"אנו מאמינים ביכולת של כל ילד ליזום, לעשות ולהחליט בנושאים שנוגעים לחייו כל אחד על פי יכולותיו, באמצעות תכניות מיוחדות שיאפשרו לו למצות את עצמו על פי רמות המסוגלות שלו".