"כל המתנחלים רצחו את רבין": להקה של ילדים מתנחלים וחנן בן ארי בטקס בבית הנשיא

בימים האחרונים מתנהל דיון ציבורי ארוך על האופי של טקסי הזכרון לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל ונוכחותם של אנשי ימין בטקסים אלו. בבית הנשיא הכריעו: התוכנית האומנותית הורכבה ממתנחלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/17 12:49 יב בחשון התשעח

"כל המתנחלים רצחו את רבין": להקה של ילדים מתנחלים וחנן בן ארי בטקס בבית הנשיא
חנן בן ארי בטקס בבית הנשיא, צילום: צילום מסך מתוך ערוץ 1

כמדי שנה, נערך טקס הזיכרון לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בבית הנשיא במלאות 22 שנים להירצחו.

השנה, על רקע מחאות השמאל כי ראש מועצת אפרת, עודד רביבי ומפונה מתשעת הבתים בעפרה כי 'גונבים להם את הטקס' מעניין לראות כי את התוכנית האומנותית מרכיבים מתנחלים. 

בתחילת הטקס שרו מקהלת תלמידי בית הספר הממלכתי דתי בשערי תקווה את השיר 'כנפי רוח' בניהולה של אושרה טימור, ואחרי דברי הנשיא שר חנן בן ארי, תושב קרני שומרון לשעבר את שירו 'ויקיפדיה' שמדבר על דעות קדומות וכולל גם את השורה "כל המתנחלים רצחו את רבין'.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין דיבר בהתרגשות רבה והחמיא לדליה לרבין, יו"ר מרכז רבין על התהליך שעברו ימי הזיכרון מאז הרצח ועל הצלחתה לקרב את יום הזיכרון כיום דיאלוג לכלל המגזרים. הנשיא ציין את הסקר שפורסם אתמול לפיו 80% מהציונות הדתית ביקר או יבקר במרכז ההנצחה שהוקם לזכרו וירצה שילדיו יבקרו במקום: "בפעם הראשונה מזה 22 שנים אנו מצליחים לגעת בנקודה הכואבת. כאשר סיפרת לי דליה ש 80% מבני הציונות הדתית תומכים בביקור ילדיהם במרכז רבין זוהי הייתה ההוכחה שהרצח פגע בכולנו ושהאבל משותף לכולנו".

על חשיבות הדיאלוג בין המגזרים אמר הנשיא: "את השבר שנבקע והתרחב בעקבות הרצח אנו מנסים לאחות מאז ועלינו גם להמשיך בכך. השנה היה לי מפגש מרתק כאן בבית הנשיא עם אנשי מרכז רבין, אנשי גוש קטיף ומשפחתה של שירה בנקי שחברו יחד לעשות עשיה חינוכית משותפת. שנים רבות התרעתי מפני העמדת ציבור שלם על ספסל הנאשמים. השנה שמחתי כל כך לשמוע על הגשרים שאת בונה דליה את בונה אותם בעמל רב בין מחנות אידאולגיים שונים ובין השקפות עולם שונות. למאמצים המושקעים בהפיכת מורשת זיכרון רבין למורשת של דיאלוג לטובת ביצור אבני היסוד של הדמוקרטיה".

דליה רבין אמרה לאחר דברי הנשיא: "בחרנו בממלכתיות כי אף פעם לא מאוחר לייצר דיאלוג. לנסות לשבור את הקירות של הפילוג והפלגנות". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן