ישראל 2018: קוראים יותר בדיגיטל ופחות בעיתונים

על פי סקר TGI נמשכת הירידה בשיעורי קריאת עיתונים בישראל. ישנה ירידה גם בהאזנה לרדיו. לעומת זאת, צריכת חדשות דרך המדיה הדיגיטלית בעלייה

חדשות כיפה גלעד כהן 31/07/18 13:38 יט באב התשעח

ישראל 2018: קוראים יותר בדיגיטל ופחות בעיתונים
לא נותנים גב לעיתונות המודפסת, צילום: פלאש 90

סקר TGI לתקופה שבין יולי 2017 ויוני 2018 שפורסם הבוקר (ג') מעלה כי נמשכת הירידה בשיעורי קריאת עיתונים בישראל העומדת על 49.0% ביום חול לעומת 53.9% בשנה הקודמת. גם בשיעור ההאזנה לרדיו בירידה ונמצא ב-65.8% ביום חול ממוצע לעומת 67.0% לפני שנה.

עיתון "ישראל היום" ממשיך להוביל בשיעור הקריאה בימי חול בפער מובהק סטטיסטי על ידיעות אחרונות עם שיעור קריאה שנתית של 32.1% לעומת 29.0% בידיעות אחרונות.

בסוף שבוע העיתונים כמעט צמודים –ידיעות אחרונות רושם חשיפה ביום ו' ממוצע של 32.3% לעומת 32.2% בישראל היום – פער שאינו מובהק. עיתון "בשבע" ממשיך להיות השלישי הנקרא ביותר בסופי שבוע עם 6.1%.

הלו זה רדיו? | מאזינים פחות

הלו זה רדיו? | מאזינים פחותצילום: shutterstock

מגמת הירידה בשיעורי ההאזנה לרדיו דומה למגמת הירידה בקריאת עיתונים אך באופן פחות חד. מגמת ירידה מתמשכת בשיעור ההאזנה לרדיו מיולי-דצמבר 2015 לעומת ינואר-יוני 2018 מ-71.2% ל-65.6%.

במונחים שנתיים, תחנות "כאן" עלו מ-36.2% ל-37.1% (יולי 17-יוני 18), תחנות גל"צ נשארו כמעט ללא שינוי מ43.4% ל-43.8% והתחנות האזוריות ירדו מ-32.2% ל-30.9%. כל השינויים אינם מובהקים סטטיסטית.

הנתונים הם על רקע המשך עלייה חדה בשיעורי השימוש באינטרנט ואמצעי תקשורת דיגיטאלים . שיעור השימוש באינטרנט עומד על כ-92% בינואר-יוני 18.

בנוגע לשימוש במדיה דיגיטלית כ-57% מדווחים על האזנה למוסיקה ופודקאסטים באמצעות מחשב, טבלט או סמרטפון, כ-59% נוהגים להוריד או לצפות בתוכן טלוויזיוני באמצעות מכשירים אלו, כ-70% טוענים כי הם צופים בקטעי וידאו כל יום וכ-44% צופים בוידאו כל יום ב-Facebook.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן