ישיבת חורב מתרחבת

רבנים ואישי ציבור השתתפו בטקס הנחת אבן פינה לבניין חטיבת הביניים של הישיבה. המועמדים לראשות העיר ירושלים נצפו בריקוד משותף

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/18 15:29 ל בסיון התשעח

ישיבת חורב מתרחבת
טקס הנחת אבן פינה בישיבת חחורב, צילום: ללא קרדיט

טקס הנחת אבן הפינה לבניין חטיבת הביניים של ישיבת חורב הירושלמית התקיים היום (ד'), במעמד רבנים ואישי ציבור. בין היתר השתתפו באירוע רבני ירושלים הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן, שר ירושלים ומורשת והמועמד לראשות העיר זאב אלקין, ח"כ מוטי יוגב, המועמדים לראשות העיר משה ליאון ועופר ברקוביץ', המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ, סגנית ראש העיר חגית משה ומכובדים נוספים. 

הרב עמאר והשר אלקין בטקס חנוכת אבן הפינה בישיבת חורב

הרב עמאר והשר אלקין בטקס חנוכת אבן הפינה בישיבת חורבצילום: ללא קרדיט

במהלך הטקס בירך השר אלקין ואמר:"הקמת בית מדרש חדש בירושלים הוא אירוע חשוב לעיר הזאת. יש כאן בישיבת חורב חיבור ששימש אור להרבה מאוד אנשים ב-200 השנים האחרונות שמטרתו לחבר את עולם התורה עם עולם הדרך ארץ.

"לישיבת חורב יש את היכולת להסתכל על כל מה שקורה מסביב ולדעת להציע דרך עם יסוד עמוק של תורה שמסוגלת להכניס פנימה את העם כולו. זו הדרך שמאפיינת גם את ההנהגה בישראל וכך היה בזמנו של הרב הירש שהצליח להנחיל זאת לרבים אחריו. זה גם מה שנדרש בימינו כאן בארץ ישראל.

"לכן, יעמדו על הברכה אנשי ישיבת חורב שמחנכים דורות שלמים של תלמידים בדרך הזאת של תורה ודרך ארץ, זו גם הסיבה שבהנהגה הארצית נמצאים רבים מאוד מבוגרי חורב. תורה עם דרך ארץ סופה להנהגה".

עופר ברקוביץ', משה ליאון ואריה קינג בריקוד משותף:

המועמד לראשות העיר ירושלים, עופר ברקוביץ', אמר: "התרגשתי להניח היום אבן פינה לבניין נוסף במוסד חשוב כמו ישיבת חורב. מצוינות ירושלמית ושילוב תורה ודרך ארץ הם ערכים מדהימים המובילים את חורב עשרות שנים. כראש העיר אמשיך לחזק ולפתח מוסדות איכותיים כמו חורב ולגדל דור המשך ערכי אחראי פטריוטי ירושלמי וכזה שיוביל את ירושלים קדימה.

"דווקא בראש חודש התרגשתי להתחדש ולהניח היום אבן פינה לבניין נוסף במוסד חשוב כמו ישיבת חורב. מצוינות ירושלמית וחינוך לתורה עם דרך ארץ הם ערכים מדהימים המובילים את חורב עשרות שנים. הבסיס לירושלים ולפיתוח ההון האנושי שלה זה חינוך בדיוק כפי שחשבתי חורב מדגימה. כראש העיר אמשיך לחזק ולפתח מוסדות חינוך איכותיים ולגדל דור המשך ערכי אחראי פטריוטי וירושלמי  שיוביל את העיר קדימה".

מועמד נוסף לראשות העיר, משה ליאון, אמר כי בצעירותו תמיד חלם שהמשרד שהקים יהיה בין חמשת המשרדים הגדולים בארץ ולמעשה השווה את ישיבת חורב, העומד בראשה הרב יצחק דור והתלמידים לחלומו כאשר אמר להם שזוהי זכות גדולה להיות בין חמשת מוסדות החינוך הגדולים והחשובים בארץ.

ליאון התייחס בדבריו לעצם העובדה על קיומה של ישיבה כה חזקה בעיר ירושלים ואמר לתלמידים כי יש להם זכות גדולה ללמוד בירושלים ולירושלים יש זכות שיש לה מוסד חינוכי חזק מעין זה.

באשר לחיזוק מערכת החינוך אמר ליאון: "ישנה חשיבות עליונה לחזק את מערכת החינוך בכלל ובירושלים בפרט, דבר שרק יוכל להביא להגירה חיובית של זוגות צעירים השמים לנגד עיניהם את ערכי החינוך ולהצלחה".

סגנית ראש העיר ויו"ר הבית היהודי בירושלים, חגית משה, אמרה: "זהו יום חג, לא מדובר בהנחת אבן פינה למבנה אדריכלי, זוהי הנחת אבן פינה בבניינה הרוחני של ירושלים. ישיבת חורב מצמיחה במשך עשרות שנים נוער ערכי, תורני וירא שמיים. נוער שגדל על ערכים של תורה ואהבת הארץ. אמשיך ללוות את התפתחותה של הישיבה בחומר וברוח".

חגית משה צופה בתלמידי חורב חוגגים

חגית משה צופה בתלמידי חורב חוגגיםצילום: ללא קרדיט